eMarketer: 220 mln USD na reklamy w grach społecznościowych
W bieżącym roku reklamodawcy z całego świata wydadzą na reklamy w grach i aplikacjach społecznościowych 220 milionów dolarów, w porównaniu do 183 milionów dolarów w roku ubiegłym.
142 miliony dolarów zostaną wydane w USA, a pozostałe 78 milionów dolarów na rynkach zagranicznych - prognozuje firma eMarketer.
Z kolei w roku 2011 globalne nakłady na reklamy w grach i aplikacjach społecznościowych mają sięgnąć 293 milionów dolarów (USA - 192 mln USD, zagranica - 101 mln USD).
eMarketer podkreśla, że jak dotąd głównym źródłem przychodu w przypadku większość społecznościowych gier jest nie reklama, a dobra wirtualne. Jednocześnie analitycy zauważają, że firmy takie jak Zynga i Playdom zdają sobie sprawę, iż oferowane przez nich gry są logicznym miejscem dla reklam i reklamodawców chcących dotrzeć do graczy.
Dołącz do dyskusji: eMarketer: 220 mln USD na reklamy w grach społecznościowych