Duży spadek RMF FM w IV kwartale 2013 roku, Trójka z największym wzrostem
W IV kwartale 2013 roku pozycja lidera rynku radiowego w Polsce należała do RMF FM. Rozgłośnia ta zanotowała jednak największy spadek udziału w rynku radiowym. Z kolei najwięcej zyskała Trójka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM w IV kwartale 2013 roku wyniósł 23,5 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,1 pkt. proc. Tym samym jest to największy spadek w zestawieniu - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
>>> RMF FM liderem rynku radiowego w 2013 r, w dół Jedynka i Trójka
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 15,5 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc.
Ostatnią pozycję podium zajęła Jedynka, której średni wynik w porównaniu do okresu od października do grudnia 2012 roku się nie zmienił i wyniósł 10,4 proc.
Oczko niżej uplasowała się Trójka, której udział w rynku radiowym zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 0,5 pkt. proc. do 7,8 proc. Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,5 pkt. proc. (do 2,3 proc. udziału).
Oczko niżej uplasowała się Eska Rock, której udział w IV kwartale 2013 roku wyniósł 1,3 proc., po spadku o 0,5 pkt. proc. Stacja jednak od 2 grudnia ub.r., dostępna dotąd w 18 miastach Polski, zaczęła nadawać wyłącznie w Warszawie na nowej częstotliwości 93,3 FM (więcej na ten temat).
udział w czasie słuchania % | październik : grudzień 2008 | październik 2009 : grudzień 2009 | październik 2010 : grudzień 2010 | październik : grudzień 2011 | październik : grudzień 2012 | październik : grudzień 2013 |
Radio RMF FM | 23,4% | 25,9% | 26,1% | 26,7% | 24,6% | 23,5% |
Radio ZET | 18,1% | 15,7% | 16,0% | 15,7% | 16,0% | 15,5% |
Jedynka | 13,1% | 11,8% | 13,1% | 12,2% | 10,4% | 10,4% |
Trójka | 6,6% | 6,9% | 8,0% | 7,9% | 7,3% | 7,8% |
Radio Maryja | 1,9% | 1,9% | 2,1% | 1,8% | 2,8% | 2,3% |
ESKA ROCK | 0,8% | 1,2% | 1,4% | 1,5% | 1,8% | 1,3% |
Radio TOK FM | 1,1% | 0,9% | 1,4% | 1,4% | 1,1% | 1,2% |
RMF Classic | - | b.d. | b.d. | 0,7% | 0,9% | 1,0% |
Dwójka | 0,7% | 0,6% | 0,7% | 0,7% | 0,5% | 0,5% |
CHILLI ZET | 0,1% | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,5% |
Czwórka | 0,3% | 0,1% | 0,2% | 0,4% | 0,6% | 0,4% |
Radio PiN | - | 0,1% | 0,1% | 0,2% | 0,2% | 0,1% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
udział w czasie słuchania % | październik : grudzień 2012 | styczeń 2013 : marzec 2013 | kwiecień 2013 : czerwiec 2013 | lipiec 2013 : wrzesień 2013 | październik : grudzień 2013 |
Radio RMF FM | 24,6% | 25,5% | 26,1% | 24,6% | 23,5% |
Radio ZET | 16,0% | 15,0% | 15,4% | 14,3% | 15,5% |
Jedynka | 10,4% | 10,1% | 10,1% | 11,2% | 10,4% |
Trójka | 7,3% | 7,4% | 7,4% | 6,9% | 7,8% |
Radio Maryja | 2,8% | 2,6% | 2,3% | 1,9% | 2,3% |
ESKA ROCK | 1,8% | 1,7% | 1,7% | 1,5% | 1,3% |
Radio TOK FM | 1,1% | 1,1% | 1,1% | 1,0% | 1,2% |
RMF Classic | 0,9% | 0,9% | 0,9% | 1,0% | 1,0% |
Dwójka | 0,5% | 0,5% | 0,5% | 0,4% | 0,5% |
CHILLI ZET | 0,4% | 0,6% | 0,4% | 0,4% | 0,5% |
Czwórka | 0,6% | 0,4% | 0,6% | 0,4% | 0,4% |
Radio PiN | 0,2% | 0,1% | 0,1% | 0,1% | 0,1% |
N= | 21 048 | 21 053 | 21 035 | 21 037 | 21 069 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
Dołącz do dyskusji: Duży spadek RMF FM w IV kwartale 2013 roku, Trójka z największym wzrostem