Radio Zet i Antyradio zyskały najwięcej z reklam, Trójka zarobiła jedną trzecią mniej
Przez dziesięć miesięcy br. stacje radiowe zwiększyły wpływy z reklam o blisko 9 proc., do 9,6 mld zł. Najmocniej wzrosły przychody reklamowe Antyradia, Radia Zet i Tok FM. Najwięcej straciła radiowa Trójka – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W okresie od stycznia do października br. wydatki na reklamę radiową wyniosły 9,6 mld zł i były wyższe w skali roku o 8,5 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Liderem wpływów reklamowych pozostaje radio RMF FM, które w omawianym okresie zarobiło na reklamach blisko 3,1 mld zł – 6,8 proc. więcej niż rok temu. Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje Radio Zet, które zwiększyło przychody reklamowe o 20,3 proc., do blisko 2 mld zł. Podium zamyka Tok FM z wpływami reklamowymi w kwocie 277,6 mln zł, wyższymi rdr o 19 proc. ( w ub.r. było poza podium).
Z czołówki stacji radiowych o największych przychodach z reklam tylko trzy notują ich spadek. Trójka zmniejszyła je o 34 proc., do 180,6 mln zł; Vox FM – zmniejszył je o 1,5 proc., do 148,6 mln zł, a radiowa Jedynka – zredukowała je o 1,4 proc., do 252,4 mln zł.
RMF Classic zarobiło w tym roku na reklamach 157,2 mln zł (+17,2 proc.), Antyradio – 151,3 mln zł (+23 proc.), Eska Warszawa – 140,6 mln zł (+8,1 proc.), a Eska Wrocław – 130,1 mln zł (+7,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Radio Zet i Antyradio zyskały najwięcej z reklam, Trójka zarobiła jedną trzecią mniej