Dobry wynik właściciela RMF FM
Broker FM zamknął III kwartał zyskiem netto. Spółka zwiększyła przychody o 39,6 proc.
Skonsolidowane przychody Grupy Broker FM w III kwartale 2004 roku wzrosły o 39,6% w stosunku do przychodów w analogicznym okresie roku ubiegłego.
tys. zł | III kwartał 2004 | III kwartał 2003 | zmiana % | III kwartał 2004 | zmiana % |
Przychody ze sprzedaży | 36 438 | 26 099 | 39,6% | 35 169* | 34,8% |
EBIT | 4 472 | -1 805 | - | 4 280 | - |
Marża operacyjna (%) | 12,3% | -6,9% | - | 12,2% | - |
EBITDA | 5 593 | -440 | - | 5 401 | - |
Marża EBITDA (%) | 15,3% | -1,7% | - | 15,4% | - |
Zysk brutto | 3 186 | -5 609 | - | 2 994 | - |
Zysk netto | 2 681 | -6 225 | - | 2 489 | - |
Marża netto (%) | 7,4% | -23,9% | - | 7,1% | - |
* wyłączono przychody ze sprzedaży materiałów spółce Challange One Sp. z o.o., które wyniosły 1.269 tys. zł w III kwartale 2004 roku. Z zysków spółki wyłączono kwotę 192 tys. zł, która stanowi zysk ze sprzedaży aktywów spółce Challange One Sp. z o.o. Źródło: BROKER FM.
Po raz pierwszy od momentu publikowania kwartalnych sprawozdań prezentowane dane nie są obarczone wysoką bazą roku 2003 wynikającą ze zdarzeń nietypowych i zawierają efekty rozwiązanej 30 czerwca 2004 umowy leasingu zapowiadane przez Zarząd Grupy.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w III kwartale 2004 roku wyniosły 36.438 tys. zł i były wyższe o 39,6% w stosunku do przychodów w analogicznym okresie roku ubiegłego
Przychody ze sprzedaży czasu reklamowego RMF FM w III kwartale 2004 wyniosły 27.250 tys. zł i były wyższe o prawie 29%, stanowiły one 75% przychodów całej Grupy.
Skonsolidowany wynik netto w omawianym kwartale wyniósł 2.681 tys. i był lepszy od wyniku w III kwartale 2003 roku o 8.906 tys. zł
Struktura bilansu uległa dalszej poprawie. Kapitały własne Grupy wynoszą 8,616 tys. i wzrosły o 104%, natomiast zobowiązania i rezerwy 63.361 tys. zł. i spadły o 58% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Skonsolidowane przychody Grupy w trzech kwartałach 2004 roku wyniosły 106.293 tys. zł. i były wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego o 4,5 %. Wyłączając z przychodów III kwartału 2004 roku sprzedaż o nietypowym charakterze, przychody za dziewięć miesięcy 2004 roku wyniosły 105.024 tys. zł. Przychody te były wyższe o 18,1% od przychodów za trzy kwartały 2003 roku, które po wyłączeniu zdarzeń nietypowych mających miejsce w pierwszym półroczu 2003 roku (produkcja płyty "RMF FM Moja i Twoja Muzyka" oraz kampania wiązana z referendum unijnym) wyniosły 88.901 tys. zł.
Skonsolidowana EBITDA Grupy w trzech kwartałach 2004 r. wyniosła 15,678 tys. zł, a marża EBITDA 14,7%.
Zgodnie z oczekiwaniami Spółki, w okresie pierwszych dziewięciu miesięcy rynek reklamy wzrósł o ponad 10%, natomiast rynek reklamy radiowej o nieco ponad 12%. Broker podtrzymuje swoje założenia dotyczące 10% wzrostu wydatków na reklamę ogółem w 2004 r oraz około 12% na reklamę radiową.
W III kwartale 2004 roku RMF FM umacniała swoja pozycję wśród stacji radiowych pod względem słuchalności. W lipcu 2004 roku radio RMF FM zanotowało najwyższy w historii udział w czasie słuchania radia wśród wszystkich stacji radiowych w Polsce - 25,4% (ogół słuchaczy 15-75 lat)*. Udział w czasie słuchania w III kwartale 2004 roku wyniósł 24% (SMG/KRC A Millward Brown Company, wiek 15-75, III kwartał 2004).
Stacja uzyskała we wrześniu w swojej grupie docelowej 25-39 lat zasięg dzienny (poniedziałek - piątek) na poziomie 41,6%*, co było kolejnym rekordem w historii RMF FM. Oznacza to, że ponad 41% populacji w wieku 25-39 przynajmniej raz dziennie słuchało radia RMF FM
Zarząd Grupy prezentując spółkę w okresie publicznej oferty stawiał sobie za cel utrzymanie 23% średnio rocznego udziału w rynku słuchalności. To założenie strategii zostało w III kwartale zrealizowane, przy czym utrzymanie tak wysokiego poziomu udziału w czasie słuchania będzie trudne w związku z intensywnymi działaniami promocyjnymi podjętymi przez konkurencję na przełomie III i IV kwartału
* dane SMG/KRC A Millward Brown Company obejmujące skumulowane dane za trzy miesiące, gdzie wskazywany jest ostatni miesiąc badań
Od 1 lipca 2004 roku w sieci hipermarketów REAL uruchomiony został projekt "Muzac", polegający na emisji niekoncesjonowanego programu radiowego - głównie muzyki - dostępnego za pośrednictwem sieci internet. Nadawcą programu jest SCENA FM - podmiot zależny od BROKER FM, który wprowadził do swojej oferty nowy produkt - sprzedaż reklam w w/w sieci radia wewnętrznego, przy czym przychody ze sprzedaży tego produktu wpłyną na wyniki Grupy za kilka miesięcy.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji na posiedzeniu w dniu 15 lipca 2004 roku podjęła uchwały w sprawie rozszerzenia koncesji na rozpowszechnianie programu pod nazwą "RMF Classic-Kraków" wydanej "OPERA FM" Sp. z o. o. z siedzibą w Krakowie (spółce zależnej od BROKER FM S.A.) o stacje nadawcze zlokalizowane w Gdańsku i we Wrocławiu. Tym samym program RMF Classic rozpowszechniany jest w 5 dużych miastach (we Wrocławiu i Gdańsku - od października 2004 nadawany jest program próbny). Emisja programu w kolejnych dwóch aglomeracjach powinna znacząco poprawić wyniki słuchalności sieci RMF Classic, co winno w przyszłości zwiększyć przychody BROKER FM ze sprzedaży czasu reklamowego tej sieci.
W dniu 27 września 2004 roku rozpoczęła nadawanie w Krakowie pierwsza pilotażowa stacja RMF MAXXX, powstała na bazie Radia Region, w oparciu o umowę licencyjną zawartą z Radio Muzyka Fakty Sp. z o.o. Zgodnie z zapowiedziami Zarządu Grupy spółka prowadzi intensywne rozmowy z bankami w celu uzyskania linii kredytowej, która pozwoli na ustalenie poziomu i warunków zaangażowania Spółki w rozwój projektu RMF MAXXX.
Zarząd BROKER FM podtrzymuje opublikowaną w raporcie bieżącym nr 22/2004 z dnia 12 lipca 2004 prognozę zysku netto Grupy Kapitałowej w 2004 roku na poziomie co najmniej 7 mln złotych.
- To kolejny kwartał dobrych wyników Grupy Broker FM. Po raz pierwszy od momentu publikowania kwartalnych sprawozdań prezentowane dane nie są obarczone wysoką bazą roku 2003 wynikającą ze zdarzeń nietypowych i zawierają efekty rozwiązanej 30 czerwca 2004 umowy leasingu. Przed nami ostatni kwartał roku, który zawsze jest najlepszym okresem na rynku reklamy. Wierzę, że dobrze wykorzystamy ten okres i osiągniemy wyniki satysfakcjonujące nie tylko Zarząd Grupy, ale również naszych akcjonariuszy - komentuje Prezes Broker FM Marek Dworak.
Dołącz do dyskusji: Dobry wynik właściciela RMF FM