Diversity po raz czwarty
Motorola Zachęca Dziewczęta do Studiowania Informatyki
"W Motoroli wierzymy, że różnorodność wykształcenia, doświadczenia, pochodzenia i płci buduje mocniejsze, skuteczniejsze i bardziej twórcze zespoły programistyczne, potrafiące zaspokoić potrzeby różnorodnych klientów", powiedział Paul Hancock, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie. "Cechą, która wyróżnia zespół pracowników Motoroli w Krakowie, jest już 10% udział kobiet w grupie programistów, dlatego m.in. poszukujemy kobiet inżynierów oprogramowania, telekomunikacji lub pokrewnych specjalizacji, których nadal brakuje wśród absolwentek polskich uczelni, a poprzez konkurs Diversity chcemy pomagać w zwiększaniu na rynku pracy liczby kobiet absolwentek kierunków informatycznych", dodał Paul Hancock.
"Diversity trwa już czwarty rok. Cieszymy się, że dzięki wykorzystaniu Internetu, docieramy do bardzo małych miejscowości w całej Polsce. Liczba zespołów, które zgłosiły się do konkursu wzrosła o połowę, w porównaniu do ubiegłego roku, a 40 szkół uczestniczy w nim ponownie", podsumowała Justyna Ożóg z Motoroli w Krakowie, koordynator projektu. "Ciekawostką jest również fakt, że otrzymujemy prośby z zagranicy, np. z Kanady, w sprawie udziału w konkursie, co potwierdza ogromne zainteresowanie tematem. Być może uda się kiedyś rozszerzyć formułę regulaminu konkursu", dodała Justyna Ożóg.
Tworzenie oprogramowania jest pracą typowo zespołową i wymaga zarówno umiejętności myślenia abstrakcyjnego, jak i zdolności analitycznych. Aby ułatwić początkującym i zachęcić niezdecydowanych do konkursu, pracownicy Motoroli udostępnili na stronach Diversity www.diversity.pl warsztaty i ćwiczenia, przybliżające zagadnienia związane z metodologią i testowaniem projektu, języki programowania HTML, DHTML, Java Script. W dniach 13-15 maja br. uczestnicy konkursu mogą przesyłać ostateczne projekty poprzez podanie linku do serwera ze swoją aplikacją, które następnie zostaną wstępnie ocenione przez specjalistów technicznych Motoroli.
Jury, złożone z przedstawicieli wyższych uczelni (Akademii Górniczo-Hutniczej i Uniwersytetu Jagiellońskiego), kuratorium, przedstawicieli mediów oraz pracowników Motoroli będzie oceniało 20 finałowych projektów w czterech kategoriach: najciekawsze potraktowanie tematu, najciekawsza szata graficzna, najbardziej przyjazny interfejs użytkownika, strona najbardziej zaawansowana technicznie. Dodatkowo, zwycięzcę w kategorii za najlepszą prezentację przyzna zgromadzona publiczność laureatów.
Patronat medialny nad konkursem Motoroli w 2004 roku objęli: Komunikator Tlen, http://www.tlen.pl, Portal Onet http://praca.onet.pl i dwutygodnik Komputer Świat www.komputerswiat.pl.
Inne
Dołącz do dyskusji: Diversity po raz czwarty