DAZN rozpoczyna współpracę z Google. Oferta targetowanych reklam podczas wydarzeń na żywo
Platforma DAZN, oferująca dostęp do streamingu wydarzeń i programów sportowych, wprowadza do swoich serwisów nowe zaawansowane rozwiązanie technologiczne, które umożliwi jej pokazywanie stargetowanych reklam. W tym celu nawiązała partnerstwo z Google.
Na razie ta zaawansowana oferta będzie dostępna dla klientów z regionów niemieckojęzycznych - Niemcy, Austria, Szwajcaria (tzw. DACH). DAZN zapowiedział już rozszerzenie swojego własnego zespołu sprzedaży mediów, aby samodzielnie zajmować się swoją ofertą reklamową.
Jak zaznacza DAZN w komunikacie, ta zmiana oznacza integrację narzędzi Google Ad Manager 360 i DAI (Dynamic Ad Insertion), która umożliwi DAZN lepsze personalizowanie reklam w trakcie nadawanych na żywo wydarzeń i programów. Spowoduje to nie tylko nowe metody pomiaru wyświetleń reklam, ale wprowadzi także nowe metody zakupu.
DAZN informuje, że agencje i klienci będą mogli kupować reklamy w systemie automatycznym. „Ponieważ DAZN będzie zarządzać kreacją i wszystkimi aspektami wyświetlania, reklamodawcy będą mieli również gwarancję, że ich kampanie będą w 100 proc. dostosowane do danej marki” - zaznacza platforma.
Ta oferta zostanie początkowo wprowadzona tylko w regionie DACH. Ale wkrótce ma być dostępna na innych rynkach, gdzie już swoje usługi oferuje DAZN.
- DAZN integruje się z usługami Google, aby zmienić nasz sposób handlu reklamami. To połączenie, które zapewnia jakość zarówno klientom transmisji DAZN, jak i oczywiście naszym partnerom reklamowym – zaznacza Peter Burroughs, executive vice-president ds. mediów w DAZN.
Zmianami w wewnętrznym dziale mediów będzie kierować Haruka Gruber, wieloletni członek zespołu zarządzającego DAZN, który został mianowany nowym wiceprezesem ds. mediów na Niemcy, Austrię i Szwajcarię. Będzie odpowiedzialny za wszelkie działania reklamowe oraz partnerstwa z marką i mediami.
Warto zaznaczyć, że od lata 2021 użytkownicy DAZN w regionie DACH będą mogli oglądać piątkowe i niedzielne mecze Bundesligi (łącznie 106 meczów w sezonie), a na terenie Niemiec także 90 proc. wszystkich meczów Ligi Mistrzów (121 z 138 meczów).
DAZN wystartował w grudniu na 200 nowych rynkach, w tym także w Polsce. Miesięczny abonament wynosi u nas 7,99 zł. Daje możliwość oglądania walk kibicom boksu, a także dostęp do poszerzającego się archiwum klasycznych pojedynków i materiałów o sportowcach.
DAZN to platforma streamingowa funkcjonująca w sieci od 2016 r. Zainwestowała ogromne środki w zakup praw do transmisji sportowych. Chociaż początkowo serwis był dostępny w dziewięciu krajach - USA, Kanada, Hiszpania, Brazylia, Włochy, Niemcy, Austria, Szwajcaria i Japonia.
Dołącz do dyskusji: DAZN rozpoczyna współpracę z Google. Oferta targetowanych reklam podczas wydarzeń na żywo