Czołowe tygodniki nadal tracą czytelników, liderem „Tele Tydzień”
„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale tak jak wszystkie tytuły z czołowej dziesiątki, zanotował on spadek popularności. Z kolei na czele dwutygodników znalazła „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
W okresie od maja do października br. po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 28,10 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 3,48 pkt. proc.
Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 17,06 proc. respondentów (spadek o 1,39 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow. Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,26 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 14,25 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,34 proc. pytanych, co dało pismu wzrost o 0,33 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,76 proc. czytelników, czyli o 1,22 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), której wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,78 proc. do 5,78 proc.
Natomiast na następnym (ósmym) miejscu uplasował się „Wprost” (AWR Wprost) - jego poziom czytelnictwa zmalał z 6,91 proc. do 5,63 proc.
Wirtualnemedia.pl | maj -październik | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | procent respondentów | |
Tele Tydzień | 28,10% | 31,58% |
Życie na Gorąco | 17,06% | 18,45% |
Chwila dla Ciebie | 13,26% | 14,25% |
Angora | 11,34% | 11,67% |
Newsweek | 7,76% | 8,98% |
Auto Świat | 6,19% | 7,14% |
Polityka | 5,78% | 6,78% |
Wprost | 5,63% | 6,91% |
Twoje Imperium | 4,81% | 5,54% |
To i Owo | 4,55% | 6,66% |
Na Żywo | 4,13% | 4,77% |
Gość Niedzielny | 3,94% | 4,09% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,61% | 4,05% |
kropka tv | 3,13% | |
Uważam Rze inaczej pisane | 3,07% | 2,66% |
Super TV | 2,60% | 3,24% |
Teleprogramy | 2,56% | 3,73% |
Motor | 2,54% | 3,18% |
Rewia | 2,52% | 3,19% |
Przekrój | 2,17% | 3,02% |
Świat i Ludzie | 1,95% | 2,24% |
Tele Max | 1,35% | 1,57% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,09% | |
Forum | 1,08% | 1,46% |
Tygodnik Siedlecki | 0,69% | 0,79% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,58% | 0,65% |
Gazeta Regionalna | 0,53% | 0,46% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,49% | 0,50% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,48% | 0,59% |
Panorama Leszczyńska | 0,44% | 0,40% |
Jarmark | 0,32% | 0,52% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,27% | 0,53% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,19% | 0,20% |
Teraz Opole (tygodnik bezpłatny) | 0,01% | 0,07% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od maja do października br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,78 proc. respondentów, czyli o 1,41 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,70 proc. do 14,04 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 2,32 proc. i wyniosło 12,36 proc.
Na piątym miejscu znalazł się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 9,50 proc. respondentów. Rok wcześniej poradnik ten był miesięcznikiem i wydawało go wydawnictwo G+J Polska.
Również piątą pozycję z takim samym wynikiem zajęła „Viva!” (Ediprsse Polska). Tytuł ten zanotował spadek czytelnictwa o 1,26 pkt. proc. i był najpopularniejszym magazynem z segmentu people.
Wirtualnemedia.pl | maj - październik | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | procent respondentów | |
Przyjaciółka | 14,78% | 16,19% |
Pani Domu | 14,04% | 15,70% |
Tina | 12,36% | 14,68% |
Naj | 9,50% | - |
Viva | 9,50% | 10,76% |
Gala | 8,39% | 8,48% |
Z Życia Wzięte | 8,05% | 8,84% |
Party Życie Gwiazd | 6,70% | 6,69% |
Tele Świat | 4,88% | 5,46% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,96% | 3,84% |
Takie jest Życie | 3,92% | - |
Świat Seriali | 3,46% | 3,62% |
Sukcesy i Porażki | 2,84% | 3,07% |
Bravo | 2,51% | 3,25% |
Bravo Sport | 2,08% | 2,32% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,86% | - |
Relaks (do 12.2011 Bella Relaks) | 1,25% | - |
TV 14 | 1,22% | 1,17% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od maja do października 2011 roku na losowej próbie 24 379 przypadków i w okresie od maja do października 2012 roku na losowej próbie 24 044 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Czołowe tygodniki nadal tracą czytelników, liderem „Tele Tydzień”