Cyfrowy Polsat najwięcej, N mniej - ile operatorzy tv-net wydali na reklamę w tv?
W ub.r. wśród czołowych dostawców telewizyjno-internetowych zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczył Cyfrowy Polsat. Mocno wzrosty wydatki w tym zakresie Dialogu, UPC i Canal+ Cyfrowego, a spadły w przypadku Grupy ITI.
Dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl pokazują, że telewizyjny budżet reklamowy Cyfrowego Polsatu cennikowo wzrósł w skali roku o 14,7 proc. Z kolei Netia wydała w tym zakresie o 4,3 proc. więcej, a Vectra - o 13,3 proc. więcej.
>>> Telekomy w telewizji: PTC 20 proc. więcej, Polkomtel 25 proc. mniej
Jednak najbardziej zwiększyły się telewizyjne budżety reklamowej Dialogu, UPC i Canal+ Cyfrowego. I tak Dialog wydał na reklamy w telewizji o 158,4 proc. więcej niż w 2010 roku, UPC - o 84,5 proc. więcej, a Canal+ Cyfrowy - o 59,7 proc. więcej.
>>> Banki na reklamę tv: PKO, Agricole i BZ WBK dwa razy więcej, ING i Millennium mniej (top10)
Z drugiej strony telewizyjne wydatki reklamowe Grupy ITI (promującej w telewizji przede wszystkim platformę N) spadły w skali roku o 6,4 proc.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną (w zł) | ||
firma | 2011 | 2010 |
Cyfrowy Polsat | 129 908 322 | 113 278 303 |
Netia | 82 268 862 | 78 861 714 |
Grupa ITI (N) | 72 001 153 | 76 948 686 |
Canal+ Cyfrowy | 54 902 127 | 34 370 033 |
UPC | 39 939 415 | 21 642 671 |
Vectra | 24 845 389 | 21 933 855 |
Dialog | 10 995 234 | 4 254 569 |
Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat najwięcej, N mniej - ile operatorzy tv-net wydali na reklamę w tv?