Rynek reklamy telewizyjnej w czerwcu urósł o 5 proc. Polsat i Unilever na czele
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w czerwcu br. były o 5 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Unilever.
W czerwcu 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,23 mln spotów reklamowych, o 7,32 proc. więcej, niż w czerwcu 2015 roku.
Wirtualnemedia.pl | Wpływy stacji (w zł) | Dynamika w proc. | |
czerwiec 2015 | czerwiec 2016 | ||
Czas spotów (gg:mm:ss) | 13248:00:48 | 13954:16:57 |
|
Wydatki na reklamę (w zł) | 1 955 193 123 | 2 050 255 345 | 4,86% |
Ilość spotów | 2 081 012 | 2 233 380 | 7,32% |
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,05 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 343,23 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 21,31 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Warto dodać, że stacja ta w czerwcu br. pokazywała mecze Euro 2016.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,26 proc. do 216,92 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (131,49 mln zł; wzrost o 26,14 proc.; stacja ta również pokazywała mecze Euro 2016). Tuż za podium znalazła się TVP2 (75,16 mln zł; do góry o 0,52 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 49,08 mln zł i wzrostem o 8,25 proc.
W zestawieniu top 20 stacji najwięcej zyskała TV6 - było to 39,95 proc. do 25,71 mln zł. Z kolei największy spadek, wynoszący 10,15 proc. do 37,50 proc., odnotował TVN7.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | Dynamika w proc. | |
czerwiec 2015 | czerwiec 2016 | ||
Polsat | 282 948 160 | 343 233 315 | 21,31% |
TVN | 217 483 765 | 216 923 480 | -0,26% |
TVP1 | 104 239 867 | 131 488 560 | 26,14% |
TVP2 | 74 773 130 | 75 161 100 | 0,52% |
TV4 | 45 343 675 | 49 083 268 | 8,25% |
TVN24 | 52 092 207 | 48 298 543 | -7,28% |
AXN | 44 418 281 | 42 103 749 | -5,21% |
TV PULS | 35 539 019 | 39 354 487 | 10,74% |
TVN7 | 41 740 536 | 37 504 481 | -10,15% |
Stopklatka | 32 030 640 | 35 434 110 | 10,63% |
Discovery | 37 383 433 | 35 221 531 | -5,78% |
Puls 2 | 25 308 181 | 29 496 259 | 16,55% |
National Geographic | 29 481 298 | 27 663 067 | -6,17% |
TTV | 20 944 630 | 26 976 300 | 28,80% |
TV6 | 18 370 760 | 25 709 580 | 39,95% |
Comedy Central | 26 397 624 | 25 455 311 | -3,57% |
TLC | 26 778 344 | 24 920 655 | -6,94% |
Investigation Discovery | 24 420 438 | 24 424 918 | 0,02% |
Polsat2 | 22 619 440 | 21 813 760 | -3,56% |
Polo TV | 22 172 350 | 21 155 490 | -4,59% |
W maju 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 59,09 mln zł - wydała firma Unilever. Jej wydatki zmalały rok do roku o 1,06 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polkomtel (46,41 mln zł; w dół o 7,84 proc.) i Grupa Maspex (43,54 mln zł; do góry o 145,42 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | Dynamika w proc. | |
czerwiec 2015 | czerwiec 2016 | ||
UNILEVER | 58 471 399 | 59 089 778 | 1,06% |
POLKOMTEL SA | 50 359 702 | 46 412 518 | -7,84% |
MASPEX WADOWICE | 17 741 688 | 43 541 458 | 145,42% |
T-MOBILE POLSKA SA | 28 126 057 | 42 025 260 | 49,42% |
KOMPANIA PIWOWARSKA | 44 476 234 | 41 336 968 | -7,06% |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 36 417 200 | 41 326 840 | 13,48% |
NESTLE | 47 282 417 | 35 846 512 | -24,19% |
JERONIMO MARTINS | 3 128 726 | 34 276 843 | 995,55% |
AFLOFARM | 83 414 953 | 33 150 517 | -60,26% |
PEPSICO | 40 303 228 | 32 933 154 | -18,29% |
PROCTER & GAMBLE | 15 862 938 | 29 314 796 | 84,80% |
US PHARMACIA INC. | 17 870 884 | 28 732 767 | 60,78% |
BEIERSDORF-LECHIA | 15 926 855 | 27 630 307 | 73,48% |
GRUPA ZYWIEC SA | 31 371 796 | 27 285 821 | -13,02% |
P4 | 35 637 200 | 27 160 265 | -23,79% |
ORANGE SA | 38 811 692 | 27 019 308 | -30,38% |
COCA COLA | 37 351 391 | 26 546 184 | -28,93% |
POLSAT I POLKOMTEL SA | 5 559 590 | 23 563 280 | 323,83% |
VOLKSWAGEN GROUP | 21 108 681 | 22 420 582 | 6,21% |
MBANK SA | 11 877 238 | 21 249 130 | 78,91% |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Rynek reklamy telewizyjnej w czerwcu urósł o 5 proc. Polsat i Unilever na czele