Nowy show Netfliksa „Chris Rock: Selective Outrage”, który zadebiutował na platformie w wersji na żywo, staje się najpopularniejszym programem komediowym wg Nielsena
Komik Chris Rock ustanowił nowy rekord w transmisji strumieniowej. Według Nielsena, w pierwszym pełnym tygodniu na Netfliksie, program „Chris Rock: Selective Outrage” zdobył tytuł najczęściej oglądanej komedii w tygodniu pomiarowym od 6 do 12 marca. To znaczy przynajmniej od czasu, gdy Nielsen zaczął śledzić treści przesyłane strumieniowo w 2017 roku.
Program specjalny Rocka skoczył o 48% proc., w stosunku do oglądalności w weekend otwarcia, do 798 milionów minut oglądania, co plasuje go na 9. miejscu na ogólnych listach przebojów transmisji strumieniowych Nielsena w tym tygodniu.
Rekord Netfliksa
„Selective Outrage” wyprzedził „Dave'a Chappelle'a: Sticks and Stones”, znacznie przewyższając poprzedni rekord tego programu specjalnego, wynoszący 573 miliony minut oglądania w ciągu tygodnia. Specjalny program komediowy Rocka znalazł się również w pierwszej czwórce najczęściej transmitowanych programów komediowych w poprzednim tygodniu pomiarowym, pomimo nieco ponad 24 godzin dostępności. Show był emitowany w serwisie Netflix w sobotni wieczór tego przedziału, przyciągając 418 milionów minut oglądania.
Netflix spodziewał się sukcesu po występie Chrisa Rocka, który odbył się 4 marca w Baltimore. W swoim ogłoszeniu platforma podkreślała, że występ komika będzie pierwszym wydarzeniem transmitowanym na żywo na platformie, na całym świecie. Robbie Praw, wiceprezes Netfliksa ds. stand-upów i formatów komediowych, powiedział w oświadczeniu, że Rock jest „jednym z najbardziej ikonicznych i najważniejszych głosów komediowych naszego pokolenia”, dodał także: „To będzie niezapomniany moment i jesteśmy zaszczyceni, że Chris niesie tę pochodnię z nami”.
Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów
Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.
W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.
Dołącz do dyskusji: Nowy show Netfliksa „Chris Rock: Selective Outrage”, który zadebiutował na platformie w wersji na żywo, staje się najpopularniejszym programem komediowym wg Nielsena