„Azja Express” hitem TVN. Stacja zyskała 500 tys. widzów
Nowy reality-show „Azja Express” po trzech pierwszych odcinkach ogląda w TVN średnio 1,75 mln osób, o 500 tys. widzów więcej niż program „Kto poślubi mojego syna?” pokazywany w tym paśmie rok temu. TVN w czasie emisji formatu jest liderem rynku telewizyjnego.
Program „Azja Express” na antenie TVN pokazywany jest w środy o godz. 21.30, począwszy od 7 września br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych odcinków programu wyniosła 1,75 mln osób, co przełożyło się na 14,42 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 20,70 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,74 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Oglądalność formatu odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|||||
Data |
Start |
Koniec |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
07-09-2016 |
21:30:48 |
22:56:29 |
2 078 063 |
17,24% |
1 289 504 |
24,43% |
14-09-2016 |
21:30:21 |
22:59:48 |
1 592 865 |
12,73% |
991 343 |
18,02% |
21-09-2016 |
21:30:48 |
22:57:23 |
1 571 624 |
13,32% |
1 019 278 |
19,75% |
Średnio: |
1 747 691 |
14,42% |
1 100 077 |
20,70% |
Dla porównania, emitowany niemal w tym samym paśmie w analogicznym okresie ub.r. drugi sezon programu „Kto poślubi mojego syna?” gromadził średnio 1,25 mln widzów, co przekładało się na 9,05 proc. udziału w grupie 4+ i 11,11 proc. w 16-49. Oznacza to, że TVN w tym paśmie zyskał 500 tys. oglądających.
TVN w paśmie nadawania „Azji Express” zajmuje pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wiceliderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” jest TVP2 z udziałem na poziomie 13,25 proc., nadająca w tym czasie gł. „Na sygnale”. Trzecia jest TVP1 (8,76 proc.; gł. „Hit Hit Hurra!”, „Magazyn śledczy Anity Gargas” i Legia Warszawa - Borussia Dortmund), a czwarty - Polsat (8,08 proc.; „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” i „Rinke za kratami”).
Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN jest zdecydowanym liderem. Druga jest tutaj Dwójka, trzeci Polsat, a czwarta - Jedynka.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
|||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
TVN - Azja Express |
1 747 691 |
14,42% |
1 100 077 |
20,70% |
1 366 587 |
17,74% |
TVP2 |
1 606 365 |
13,25% |
544 511 |
10,25% |
921 882 |
11,97% |
TVP1 |
1 062 117 |
8,76% |
416 245 |
7,83% |
597 662 |
7,76% |
Polsat |
979 691 |
8,08% |
526 540 |
9,91% |
670 553 |
8,71% |
„Azja Express” to reality-show realizowany na podstawie holendersko-belgijskiego formatu „Peking Express”, w którym bierze udział osiem duetów. Program zakłada rywalizację par złożonych z gwiazd, które mają przebyć wyznaczoną trasę, dysponując minimalnym budżetem w kwocie 1 dolara na dzień na osobę (suma ta musi wystarczyć na wyżywienie, nocleg oraz transport). Drużyna, która dotrze jako ostatnia do wyznaczonego w danym odcinku celu jest eliminowana.
Na udział w show zdecydowali się m.in.: Hanna Lis, Łukasz Jemioł, Agnieszka Włodarczyk, Iza Miko, Leszek Stanek, Pascal Brodnicki, Małgorzata Rozenek i Radosław Majdan. Program prowadzi Agnieszka Woźniak-Starak.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w sierpniu br. wyniósł 9,51 proc.
Dołącz do dyskusji: „Azja Express” hitem TVN. Stacja zyskała 500 tys. widzów