SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„ABC” pozostanie tygodnikiem, ale z jednym grzbietem. „Chcemy poprawić ekspozycję”

Wydawane przez Grupę Fratria czasopismo „ABC” nadal będzie ukazywać się w cyklu tygodniowym, ale wydawca rezygnuje z odrębnych grzbietów. Usztywniona zostanie za to okładka tygodnika, który nadal będzie miał tabloidowy charakter - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Fratria wprowadziła „ABC” na rynek 22 kwietnia br. Do grzbietu głównego dołączono „Magazyn ABC” z przeglądem najciekawszych tematów w Polsce oraz „ABC Look!”, czyli lifestylowy dodatek z materiałami o gwiazdach i programem telewizyjnym. Pismo z trzema grzbietami ukazuje się w każdą środę w cenie 3,50 zł. Początkowy nakład wyniósł aż 500 tys. egz. (więcej na temat).

Tydzień temu wydawca zwolnił część zespołu, ale zaprzeczył jednocześnie, że „ABC” zniknie z rynku (więcej na ten temat). Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, pismo nadal ma się ukazywać tak jak do tej pory w cyklu tygodniowym oraz w cenie 3,50 zł. Fratria chce jednak upodobnić swój nowy tytuł do formatu klasycznych tygodników opinii, nie zmieniając przy tym tabloidowego charakteru. Służyć temu ma m.in. usztywnienie okładek oraz rezygnacja z dodatkowych grzbietów, których treści nadal będą publikowane na łamach odmienionego „ABC”, ale w oddzielnych sekcjach.

- Chcemy poprawić ekspozycję tytułu, stąd wprowadzana zmiana - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Karnowski, członek zarządu Grupy Fratria ds. redakcyjnych. Jednocześnie zaznacza, że „ABC” pozostanie produktem innym niż ukazujący się w poniedziałek tygodnik „W Sieci”. - „ABC” jest bardziej drapieżny, z innym zakresem tematycznym, nie ma w nim opinii, za to bardziej skupia się na wydarzeniach - dodaje. Nadal pojawiać się w nim będą tabloidowe treści.

Karnowski zapowiada, że kontynuowana ma być autonomia redakcji „ABC” (redaktorem naczelnym tytułu pozostaje Maciej Wośko, a jego zastępcą Wojciech Biedroń), ale teksty do tygodnika - tak jak do tej pory - pisać będą również dziennikarze z „W Sieci” i wpolityce.pl.

W dniu debiutu „ABC” na rynku w sprzedaży pojawił się konkurencyjny tygodnik „Od A do Z”, wydawany przez Ringier Axel Springer Polska, który również ma tabloidowy charakter, ale jest o złotówkę tańszy (więcej na ten temat).

Tygodnik „ABC” został zgłoszony do ZKDP, ale wyniki jego sprzedaży nie są jeszcze dostępne. Własnych danych Fratria jeszcze nie podaje.

Dołącz do dyskusji: „ABC” pozostanie tygodnikiem, ale z jednym grzbietem. „Chcemy poprawić ekspozycję”

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plusk
Niepokorni rozpaczliwie próbują reanimować trupa. Kiedy akt zgonu?
odpowiedź
User
hmm
w sieci tez po paru numerach zmienilo format, wyszlo na plus a upadku nie widac;] (to samo wydawnictwo)
odpowiedź
User
Rpk
Panowie nie unieśli bulwaru, a teraz próbują się ratować... Trochę nie ma komu już tam tego robić...
odpowiedź