YouTube dominuje wśród serwisów wideo. CDA, Vimeo i Zaq2 mocno w dół (TOP10)
Wśród serwisów wideo zdecydowanym liderem jest YouTube, notuje wielokrotnie więcej użytkowników i odsłon niż pozostałe witryny. Mocno zmalała odwiedzalność sekcji wideo CDA.pl, Vider.info, Vimeo.com, Zaq2.pl i Alltube.pl, a duży wzrost osiągnęło Dailymotion.com.
W lipcu br. przeglądarkową wersję YouTube’a odwiedziło 18,55 mln użytkowników, czyli 68,6 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali w serwisie 940,72 mln odsłon, a każdy spędzał w nim przez dobę średnio 14 minut i 11 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
YouTube jest zdecydowanym liderem wśród serwisów wideo. Zajmująca drugie miejsce sekcja wideo CDA.pl zanotowała 3,83 mln użytkowników i 80,98 mln odsłon, a z pozostałych witryn tylko Alltube.pl przekroczył poziom 10 mln odsłon (miał 152,9 tys. odwiedzających i 10,52 mln odsłon).
Łącznie dziewięć pozostałych serwisów z rankingu zanotowało 116,21 mln odsłon. Dział wideo WP.pl, obejmujący przede wszystkim usługę WP Pilot, zanotował 2 mln użytkowników i 9,18 mln odsłon, a Vider.info - 1,01 mln odwiedzających i 8,67 mln odsłon.
W zestawieniu są dwie globalne platformy. Na Dailymotion.com 701,8 tys. polskich internautów wykonało 1,9 mln odsłon, a na Vimeo.com 541,8 tys. użytkowników wygenerowało 1,52 mln odsłon.
Rok do roku YouTube zanotował spadek liczby użytkowników o 441,2 tys. (2,3 proc.), a jego zasięg wzrósł o 0,66 pkt proc. (1 proc.). W przypadku wszystkich witryn dynamika zasięgu jest lepsza niż liczby odwiedzających, bo w badaniu Gemius/PBI w lipcu ub.r. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,9 mln, a w lipcu br. na 27 mln.
Dla większości serwisów nie ma danych o odsłonach z lipca ub.r., bo w badaniu Gemius/PBI doszło wtedy do awarii miernika ruchu mobilnego.
Dział wideo CDA.pl zanotował spadek liczby użytkowników o 1,35 mln (26,1 proc.) i zasięgu o 4,37 pkt proc. (23,6 proc.), a Vider.info - o 392,2 tys. użytkowników (27,9 proc.) i 1,28 pkt proc. zasięgu (25,4 proc.).
Mocno w dół poszły też wyniki kilku innych stron. Zaq2.pl stracił 232,5 tys. internautów (27,8 proc.) i 0,76 pkt proc. zasięgu (25,4 proc.), Vimeo - 404,3 tys. użytkowników (42,7 proc.) i 1,39 pkt proc. zasięgu (41 proc.), sekcja wideo Interii - 62 tys. odwiedzających (14,2 proc.), 0,18 pkt proc. zasięgu (11,5 proc.) i 399,5 tys. odsłon (26,8 proc.), a Alltube.pl - 58,7 tys. użytkowników (27,7 proc.) i 0,19 pkt proc. zasięgu (25 proc.).
Na CDA od kilku lat działa też subskrypcyjna sekcja VoD Premium. Na koniec czerwca br. korzystało z niej 280,1 tys. użytkowników, wobec 300 tys. w połowie maja. Sprzedaż subskrypcji zapewnia ponad 90 proc. przychodów firmy CDA. W drugim kwartale br. spółka osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 50 proc. do 15,57 mln zł oraz zysku netto z 2,3 do 4,37 mln zł.
Dailymotion.com osiągnął wzrost liczby użytkowników o 172,7 tys. (32,6 proc.) i 0,71 pkt proc. zasięgu (37,6 proc.). Z kolei dział wideo WP.pl przy spadku liczby odwiedzających o 44,8 tys. (2,2 proc.) zyskał 0,08 pkt proc. zasięgu (1,1 proc.) i 3,06 mln odsłon (50,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: YouTube dominuje wśród serwisów wideo. CDA, Vimeo i Zaq2 mocno w dół (TOP10)
ch ro me w eb st or e, do da tek do pr ze gl ad ar ki um at ri ks i wy la cz w n im ws zy st ki e zb ed ne el em en ty a ob ci az e nie pro ce so ra i r am mo c no sie zm ni ej sz y.
wy la cz sa mo st ar tu ja ce wi de o do da tk ie m di sa bl e ht ml 5 au to pl ay.
m.y-mo.bi.le.pl
wi tr yn a dla pr ep ai do wc ow. ra nk in gi op er at or ow ofe rt na ka rte, pa ki et ow in te rn et ow ych.
ddddddddddddddddd.eeeeeeeeeeeeeeeeee.rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.ccccccccccccc.kkkkkkkkkkkkkkkk
ch ro me w eb st or e, do da tek do pr ze gl ad ar ki um at ri ks i wy la cz w n im ws zy st ki e zb ed ne el em en ty a ob ci az e nie pro ce so ra i r am mo c no sie zm ni ej sz y.
wy la cz sa mo st ar tu ja ce wi de o do da tk ie m di sa bl e ht ml 5 au to pl ay.
m..y-mo..bi..le..pl
wi tr yn a dla pr ep ai do wc ow. ra nk in gi op er at or ow ofe rt na ka rte, pa ki et ow in te rn et ow ych.
ddddddddddddddddd.eeeeeeeeeeeeeeeeee.rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.ccccccccccccc.kkkkkkkkkkkkkkkk