Netflix ma najwięcej użytkowników w Polsce. Serwis Canal+ przed vod.pl i CDA Premium (TOP stron i aplikacji VoD)
W lipcu br. Netflix miał wyższą odwiedzalność niż w czerwcu, osiągnął najwyższy wzrost wyników rok do roku. Uruchomioną pod koniec maja witrynę VoD Canal+ odwiedziło więcej internautów niż CDA Premium i vod.pl. Ten ostatni serwis tak jak Ipla.tv zanotował spory spadek wyników.
Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl przeglądarkową wersję Netflixa w lipcu br. odwiedziło 4,9 mln polskich internautów (co dało 18,1 proc. zasięgu), wykonując 78,14 mln odsłon, każdy średnio 15,9.
Serwis jest zdecydowanym liderem wśród witryn VoD pod względem liczby użytkowników i odsłon. Osiągnął wyższe wyniki niż w czerwcu br. (4,76 mln odwiedzających i 65,96 mln odsłon), natomiast niższe niż w trzech wcześniejszych miesiącach, kiedy podobnie jak inne platformy VoD korzystał z izolacji społecznej spowodowanej epidemią koronawirusa (w kwietniu zanotował rekordowo 5,68 mln użytkowników i 92,89 mln odsłon).
Globalnie Netflix w drugim kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln. Prognozuje, że trzecim kwartale zyska tylko 2,5 mln subskrybentów.
Na drugim miejscu jest sekcja VoD portalu WP.pl (nie jest do niej włączona usługa WP Pilot), która miała 2,84 mln użytkowników i 14,58 mln odsłon.
Platforma Canal+ z 2,6 mln użytkowników
W zestawieniu pierwszy raz pojawił się uruchomiona pod koniec maja platforma Canal+, na której 2,6 mln internautów wykonało 23,19 mln odsłon. filmami, serialami, programami oraz streamingiem 76 stacji telewizyjnych w modelu subskrypcyjnym.
Na początku czerwca Canal+ udostępnił też usługę Premiery Canal+, działającą pod osobną domeną premiery.canalplus.pl. Nadal działa też serwis NCplusgo.pl skierowany do abonentów Platformy Canal+. W zeszłym miesiącu 378 tys. internautów wykonało tam 7,75 mln odsłon, każdy przeciętnie 7,75 mln.
Serwis vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) przy 2,46 mln użytkowników miał 7,43 mln odsłon, a dział Premium na CDA.pl zanotował 2,14 mln odwiedzających i 26,22 mln odsłon. W drugim kwartale br. firma CDA osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 50 proc. do 15,57 mln zł oraz zysku netto z 2,3 do 4,37 mln zł. Na koniec czerwca z usługi CDA Premium korzystało 280,1 tys. użytkowników, wobec 300 tys. w połowie maja.
HBOGO przed Iplą
W zestawieniu są też serwisy VoD innych nadawców i operatorów telewizyjnych niż Canal+. TVP VOD miał 1,88 mln użytkowników i 24,98 mln odsłon, a Player.pl (Grupa TVN Discovery Polska) - 1,85 użytkowników i 24,64 mln odsłon.
Na HBOGO.pl 1,25 mln internautów wykonało 14,1 mln odsłon, a na Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) 950,4 tys. użytkowników wygenerowało 9,82 mln odsłon.
W lipcu ub.r. w ramach badania Gemius/PBI doszło do awarii miernika mobilnego, dlatego nie ma statystyk z tamtego miesiąca o liczbie odsłon wielu serwisów. Natomiast dziewięć czołowych witryn (bez niedziałającej przed rokiem platformy Canal+) w lipcu miało łącznie 18,66 mln użytkowników (bez współodwiedzalności), o 116,5 tys. (0,6 proc.) mniej niż rok wcześniej.
Netflix zyskał rok do roku 1,43 mln użytkowników - to wzrost o 40,9 proc., zarówno liczbowo, jak i procentowo najwyższy w zestawieniu. Sekcja VoD na WP.pl osiągnęła natomiast wzrost o 214 tys. odwiedzających (8,1 proc.) i 3,63 mln odsłon (33,1 proc.), a NCplusgo.pl - 81,3 tys. użytkowników (27,4 proc.).
Za to na vod.pl ubyło 792,2 tys. internautów (24,3 proc.) i 4,9 mln odsłon (39,8 proc.), na CDA Premium 381,5 tys. użytkowników (15,1 proc.), na HBOGO.pl - 184,8 tys. użytkowników (12,9 proc.), a na Ipla.tv - 73,1 tys. internautów (7,1 proc.) i 1,07 mln odsłon (9,9 proc.).
Player.pl stracił 361,2 tys. użytkowników (16,4 proc.), zyskując 2,49 mln odsłon (11,2 proc.). Natomiast TVP VOD zanotowało spadek liczby odwiedzających o 42 tys. (2,2 proc.) i wzrost liczby odsłon o 64,9 tys. (0,3 proc.).
Netflix dominuje wśród aplikacji
Z aplikacji Netflixa w lipcu br. skorzystało 4,1 mln polskich internautów, co wobec 1,37 mln rok wcześniej oznacza prawie trzykrotny wzrost. Mocno w górę poszła też liczba użytkowników aplikacji Horizon GO (ze 127,8 do 343,7 tys., czyli o 169 proc.) i nc+ GO (ze 155,6 do 320,5 tys., czyli o 105,9 proc.).
Kilka aplikacji jest w badaniu Gemius/PBI objętych audytem, dlatego są dostępne ich statystyki odsłon. Player zanotował spadek o 130,8 tys. użytkowników (18,7 proc.) i 5,79 mln odsłon (19,3 proc.), a Ipla mobile przy spadku liczby użytkowników o 91,1 tys. (23,3 proc.) zyskała 856,3 tys. odsłon (8,5 proc.).
Aplikacja TVP VOD zyskała 61,7 tys. użytkowników (42 proc.) i 2,14 mln odsłon (28,1 proc.), a Cyfrowy Polsat GO - 13,2 tys. użytkowników (14,6 proc.) i 101,4 tys. odsłon (2,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Netflix ma najwięcej użytkowników w Polsce. Serwis Canal+ przed vod.pl i CDA Premium (TOP stron i aplikacji VoD)
To prawda.
Nie dość, że myli pojęcia, bo co ma odwiedzanie strony do korzystania z usługi to jeszcze ten tytuł... zawsze myślałem, że Netflix ma najwięcej użytkowników w USA. Jeśli rzeczywiście ma w Polsce to powinni chyba zmienić siedzibę... ;)