SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

CDA zniknie z giełdy? Założyciele chcą skupić akcje

Łukasz i Jarosław Ćwiekowie, założyciele i szefowie firmy CDA, porozumieli się co do skupu jej pozostałych akcji. Inni inwestorzy mają jedynie 3 proc. kapitału spółki.

Jarosław Ćwiek, fot. materiały prasowe CDA Jarosław Ćwiek, fot. materiały prasowe CDA

Porozumienie akcjonariuszy CDA zawarli dyrektor generalny spółki Łukasz Ćwiek (ma akcje stanowiące 62,02 proc. jej kapitału i dające 62,67 proc. głosów na walnym zgromadzeniu), prezes Jarosław Ćwiek (33,96 proc. kapitału i 34,3 proc. głosów) oraz kontrolowana przez nich właścicielsko spółka CWMedia (0,97 proc. kapitału i 0,98 proc. głosów).

Łączne mają 9,99 mln walorów stanowiących 96,95 proc. kapitału CDA i 97,95 proc. głosów na walnym.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Jako porozumienie podpisali z Domem Maklerskim BDM co do przygotowania i przeprowadzenia wezwania do sprzedaży akcji wszystkich pozostałych akcjonariuszy CDA. Wezwanie ma zostać przygotowane do najbliższej środy.

– Cena akcji objętych wezwaniem wynosić będzie najniższą cena wynikająca z powszechnie obowiązujących przepisów praw – zapowiedziano.

Ile twórcy CDA zapłacą za 3 proc. akcji?

Do pozostałych akcjonariuszy CDA należy 214,4 tys. akcji. Przy kursie 22,90 zł z zamknięcia poniedziałkowej sesji wycena tego pakietu wynosi 7,2 mln zł.

Przez minione 12 miesięcy akcje firmy zdrożały o 11 proc. W czerwcu ub.r. kurs sięgnął pułapu 30 zł. Mocno w dół poszedł na przełomie czerwca i lipca, gdy spółka zawiesiła swoje rekomendacje co do wypłaty dywidend, przyznając, że procedowana wówczas w parlamencie nowelizacja prawa autorskiego (weszła w życie we wrześniu) może obniżyć jej rentowność.

Przy czym w czerwcu CDA wypłaciło akcjonariuszom rekordowo dużo w swojej historii – 24,73 mln zł (po 2,40 zł na akcję). W 2023 roku dywidenda wyniosła 15,91 mln zł, rok wcześniej – o 18,92 mln, w 2021 roku – 18,34 mln, w 2020 roku – 7,11 mln, zaś rok wcześniej – 5,08 mln.

W sumie przez sześć lat przekazała inwestorom 90 mln zł. Zgodnie ze strukturą kapitału ok. 97 proc. tej kwoty trafiło do Łukasza i Jarosława Ćwieków oraz firmy CWMedia.

CDA na giełdzie pojawiło się wiosną 2019 roku. W ofercie pierwotnej sprzedała 155 tys. swoich akcji po 5,50 zł za sztukę.

CDA z rekordowymi przychodami i zyskiem

W 2024 roku CDA wypracowało 104,31 mln zł, co wobec 85,14 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 22,5 proc. Stanowiące zdecydowaną większość wpływy z subskrypcji streamingowych zwiększyły się o 18,2 proc. – z 76,92 do 90,94 mln zł. Na koniec ub.r. z platformy CDA Premium korzystało dokładnie 390 762 subskrybentów (13 proc. więcej niż przed rokiem), zaś z osobnej usługi CDA TV ze streamingiem stacji telewizyjnych – 364 440 (po wzroście o 14 proc. r/r).

– W zakresie segmentu VOD stale pozyskiwaliśmy nowych dystrybutorów treści, a także rozwijaliśmy aplikację serwisu, wprowadzając usprawnienia oraz nowe sekcje tematyczne. CDA TV zostało z kolei wzbogacone o takich dostawców treści, jak The Walt Disney Company i Viasat World Limited – wskazał w liście do akcjonariuszy Jarosław Ćwiek, prezes CDA.

Z kolei przychody sklepu internetowego Kapitan.pl (wcześniej KapitanBomba.pl) z gadżetami i ubraniami poszły w górę z 6,19 do 11,45 mln zł, a ich udział w łącznych wpływach firmy – z 7,3 do 11 proc. Natomiast wpływy z reklam, emitowanych w darmowej części CDA.pl, zmalały z 1,38 do 1,28 mln zł.

– W ubiegłym roku prowadziliśmy liczne działania związane z rozwojem sklepu internetowego Kapitan.pl. Wdrożyliśmy aplikację e-commerce dla urządzeń HbbTV w telewizji naziemnej. Aplikacja umożliwia przeglądanie oferty sklepu oraz kompletowanie zamówień bezpośrednio przez telewizor, co stanowi będzie pierwsze tego typu wdrożenie w Polsce – wyliczył Jarosław Ćwiek.

40 mln zł na treści

Wydatki operacyjne CDA zwiększyły się mocniej od przychodów – o 30,2 proc. do 71,35 mln zł, z czego koszty usług obcych wzrosły z 47,5 do 60,5 mln zł. – W roku 2024 wydaliśmy na prawa autorskie i usługi licencyjne ponad 40 mln zł - kwotę o ponad 30 proc. większą, niż w roku 2023. W porównaniu, analogiczny wzrost kosztów pomiędzy latami 2023 a 2022 wyniósł niewiele ponad 10 proc. – wskazał prezes spółki.

– Wzrost kosztów odzwierciedla rozwój platformy, która dzięki konsekwentnej strategii, skutecznemu poszukiwaniu nowych dostawców i zacieśnianiu współpracy z już obecnymi, zapewnia użytkownikom atrakcyjne treści najwyższej jakości – wyjaśnił.

Firma wypracowała w 2024 roku 32,99 mln zł zysku operacyjnego i 26,44 mln zł zysku netto, wobec odpowiednio 30,42 i 24,84 mln zł. To rekordowo wysokie kwoty w historii spółki, przy czym jej marże zmalały: na poziomie netto z 29,3 do 25,45 proc.

– W nadchodzących kwartałach priorytetami dla Spółki będzie rozwój sklepu kapitan.pl. Planujemy także dalszą rozbudowę sekcji CDA Premium i CDA Premium Free, pozyskiwanie nowych dostawców filmów i treści, rozwój technologiczny platformy, poszukiwanie i penetrację nowych kanałów dystrybucji oraz współpracę z kolejnymi partnerami – zapowiedział Jarosław Ćwiek.

Dołącz do dyskusji: CDA zniknie z giełdy? Założyciele chcą skupić akcje

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Cedea
Warto było kupić po 5.5 na debiucie.
2 1
odpowiedź
User
Cedea
Warto było kupić po 5.5 na debiucie.
0 2
odpowiedź
User
Cedea
Warto było kupić po 5.5 na debiucie.
1 1
odpowiedź