XM rozszerza zakres współpracy z Toyotą i Hondą
XM Satellite Radio poinformowało, że rozszerza swoją umowę o współpracy z Toyota Motor Sales jako dostawca usług radiowych poprzez fabryczne zainstalowanie odbiorników XM w samochodach marki Toyota i Lexus aż do 2017.
Liczba samochodów marki Toyota, wyprodukowanych rocznie z wyposażeniem, umożliwiającym odbieranie radia XM, ma osiągnąć rząd 1 miliona do 2010 roku.
Toyota to druga firma motoryzacyjna, o której ostatnio – w ramach współpracy – wspomina XM. We wtorek, 30 stycznia, XM poinformowało o współpracy z amerykańskim oddziałem Honda Motor Co. aż do roku 2016. Do tego czasu amerykański koncern Honda ma wyprodukować ponad 1,5 miliona samochodów z zainstalowanymi radiami XM. Przewidywana liczba wyprodukowanych hond do tego czasu ma wynieść 650 000 sztuk.
Obie umowy zdecydowanie umocnią pozycję XM na rynku, chociaż jednocześnie toczą się rozmowy z Sirius Satellite Radio, które mogą się zakończyć fuzją obu stacji.
XM rozszerza także swoją satelitarną subskrypcję poprzez podpisanie umowy z Microsoftem. Z XM będzie można korzystać także poprzez nowy system operacyjny Windows Vista.
Dołącz do dyskusji: XM rozszerza zakres współpracy z Toyotą i Hondą