„X Factor” wiosennym hitem TVN
Program „X Factor” ogląda w TVN średnio 4,69 mln widzów. Stacja podczas jego emisji zajmuje drugą pozycję w rynku przegrywając tylko z „Ranczem”.
Muzyczne show TVN ogląda w niedzielne wieczory średnio 4,69 mln widzów, zapewniając stacji 26,31 proc. udziału w grupie 4+ oraz 33,02 proc. udziału wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia. Przed rokiem w tym paśmie TVN (niedziele 20.00 – 21.25) miała ponad 200 tys. widzów mniej (w grupie 4+ - 25,54 proc. a 23,84 proc. udziału w rynku w 16-49).
Data | AMR | SHR % | SHR %(16-49) |
06-03-2011 | 4302923 | 24,10% | 31,43% |
13-03-2011 | 4975529 | 28,24% | 35,64% |
20-03-2011 | 4784675 | 26,62% | 32,10% |
średnio | 4687183 | 26,31% | 33,02% |
przed rokiem | 4431447 | 25,54% | 23,84% |
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, TVN jest w trakcie emisji programu „X Factor" wiceliderem rynku. Pierwsza pozycja przypada Jedynce, emitującej głównie „Ranczo” (34,83 proc udziału), zaś trzecia Polsatowi (seriale kryminalne, 11,02 proc. udziału).
“Bitwa na głosy” o 900 tys. osób podnosi widownię TVP 2
W grupie komercyjnej 16-49 TVN ma najwyższy udział w rynku, dystansując TVP 1 o ponad 5 pkt. proc.
3,8 mln widzów „Tylko muzyka”, Polsat liderem rynku
Kanał | AMR | SHR % | SHR %(16-49) |
TVP1 | 6188257 | 34,83% | 27,88% |
TVN | 4687183 | 26,31% | 33,02% |
POLSAT | 1957653 | 11,02% | 12,42% |
TVP2 | 1671484 | 9,41% | 9,17% |
Program “X Factor” chętnie oglądają mieszkańcy miast, widzowie między 25 a 60 rokiem życia, osoby legitymujące się wykształceniem średnim i wyższym.
Profil | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 41,00% | 85 |
Kobiety | 59,00% | 114 | |
Wiek | 4-9 | 2,89% | 49 |
10-15 | 5,13% | 76 | |
16 - 19 | 4,01% | 72 | |
20 - 24 | 4,37% | 56 | |
25 - 29 | 11,22% | 126 | |
30 - 34 | 10,50% | 127 | |
35 - 39 | 9,49% | 129 | |
40 - 44 | 8,27% | 129 | |
45 - 49 | 7,62% | 111 | |
50 - 54 | 9,49% | 118 | |
55 - 59 | 10,20% | 132 | |
60+ | 16,81% | 83 | |
Wlk. miasta | Wieś | 26,57% | 68 |
< 50 tys. | 28,97% | 120 | |
50-100 tys. | 10,63% | 124 | |
100-200 tys. | 11,16% | 138 | |
> 200 tys. | 22,66% | 113 | |
Zawód | Top management | 12,26% | 141 |
Pracownicy średniego szczebla | 20,00% | 133 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 21,74% | 109 | |
Emeryci | 24,07% | 94 | |
Inni | 21,93% | 72 | |
Wykształ. | Podstawowe | 41,64% | 92 |
Średnie | 35,29% | 119 | |
Wyższe | 15,04% | 120 | |
Inne | 8,02% | 63 |
"X-Factor” to muzyczne talent-show. W programie mogą brać udział artyści oraz zespoły marzące o muzycznej karierze (trzeba mieć ukończone 16 lat, górnej granicy brak). Poza dobrym głosem uczestnicy muszą charakteryzować się sceniczną osobowością. Program podobnie jak „Mam talent” i „Idol” w warstwie emisyjnej dzieli się na część castingową oraz odcinki na żywo. Polską edycję produkuje FremantleMedia.
Dołącz do dyskusji: „X Factor” wiosennym hitem TVN