“X Factor” stracił milion widzów, ale jest liderem
Druga edycja talent-show TVN “X Factor” ma ponad milion widzów mniejszą oglądalność niż pierwsza jego odsłona. Program wygrywa jednak z konkurencją i podnosi wynik TVN względem ubiegłego roku.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że po trzech castingowych odcinkach “X Factor 2” ogląda 3,64 mln widzów, a udział stacji wynosi wtedy 23,15 proc. w grupie 4+ i 28,74 proc. w komercyjnej 16-49. Obecnie program oglądać można w soboty o 20.00.
Rok temu show nadawano w niedziele o 20.00. Emitowana wówczas pierwsza seria gromadziła przed odbiornikami 4,69 mln osób, a jej udział wynosił odpowiednio 26,31 proc. i 33,02 proc. (dowiedz się więcej).
Stacja TVN przenosząc “X Factor” na soboty poprawiła jednak wyniki pasma o 20.00. Bowiem w analogicznym okresie ub.r. filmy fabularne emitowane w tym czasie przyciągały jedynie 1,58 mln widzów, co dawało kanałowi odpowiednio 10,29 proc. i 12,51 proc. udziału.
W paśmie nadawania muzycznego widowiska TVN jest liderem rynku telewizyjnego. W grupie 4+ na drugim miejscu z wynikiem na poziomie 22,17 proc. jest TVP1, nadająca wówczas “Pogodę”, “Komisarza Alexa” i filmy fabularne. Trzecia jest Dwójka (14,86 proc.; “Bitwa na głosy”), a czwarty - Polsat (14,40 proc., filmy). W grupie komercyjnej TVN jest liderem z ponad 10 pkt. proc. przewagi nad drugim Polsatem.
Z danych telemetrycznych wynika, że program “X Factor” śledzą najchętniej kobiety, widzowie po 30. roku życia oraz mieszkańcy miast.
Odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
03-03-2012 | 3 267 959 | 20,72% | 25,76% |
10-03-2012 | 3 930 711 | 24,70% | 30,89% |
17-03-2012 | 3 734 058 | 24,05% | 29,49% |
Średnia | 3 644 647 | 23,15% | 28,74% |
“X Factor” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN – X Factor | 3 644 647 | 23,15% | 28,74% |
TVP 1 | 3 489 834 | 22,17% | 15,82% |
TVP 2 | 2 339 643 | 14,86% | 12,94% |
Polsat | 2 265 887 | 14,40% | 17,99% |
Profil widowni show
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 38,75% | 81 |
Kobiety | 61,25% | 118 | |
Wiek | 4-9 | 2,43% | 41 |
10-15 | 3,47% | 52 | |
16 - 19 | 3,44% | 63 | |
20 - 24 | 4,10% | 53 | |
25 - 29 | 8,42% | 95 | |
30 - 34 | 10,80% | 130 | |
35 - 39 | 7,84% | 106 | |
40 - 44 | 8,31% | 128 | |
45 - 49 | 8,87% | 132 | |
50 - 54 | 9,69% | 121 | |
55 - 59 | 10,79% | 138 | |
60 | 21,83% | 106 | |
Wlk. miasta | Wieś | 29,70% | 76 |
< 50 tys. | 24,65% | 105 | |
50-100 tys. | 8,68% | 105 | |
100-200 tys. | 10,45% | 137 | |
> 200 tys. | 26,52% | 124 | |
Zawód | Top management | 11,64% | 118 |
Pracownicy średniego szczebla | 21,05% | 136 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 20,30% | 108 | |
Emeryci | 28,19% | 112 | |
Inni | 18,83% | 62 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 40,35% | 100 |
Średnie | 37,87% | 117 | |
Wyższe | 15,87% | 109 | |
Inne | 5,90% | 47 |
Dołącz do dyskusji: “X Factor” stracił milion widzów, ale jest liderem