WWF planuje promować ekologię na Cannes Lions i sesjach ONZ
Organizacje WWF, United Nations i Wild Studios uruchomiły wspólnie Project Extraordinary - globalną inicjatywę, której celem jest pozyskanie najlepszych na świecie marketerów i agencji marketingowych w celu zwiększenia świadomości konsumentów i działań związanych ze zrównoważonym rozwojem.
Inicjatorzy projektu chcą do 2020 roku dotrzeć do 1 miliarda ludzi na całym świecie. Chcą zainspirować marki do podjęcia działań, które pozwolą uczynić zrównoważony rozwój tak pożądanym, aby dla globalnych konsumentów był kluczową decyzją przy zakupie.
Aby osiągnąć ten cel, Project Extraordinary zaprasza najlepsze agencje kreatywne na świecie do opracowania krótkich form wideo, które zostaną wyprodukowane przez Wild Studios i pokazane przez WWF na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes, a także na forach ONZ na całym świecie.
Zgłoszenia zostaną ocenione przez jury składające się z 24 ekspertów, w tym wiceprezes Google ds. marketingu globalnego Torsten Schuppe, globalnego wiceprezesa ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Mars Kate Wylie, globalnego dyrektora marki Unilever Cigdem Yildiz Kurtulus oraz dyrektora ochrony środowiska WWF Deona Nela.
Livia Esterhazy, dyrektor generalny WWF w Nowej Zelandii, która prowadzi projekt dla WWF, powiedziała, że organizacja ma mandat od ONZ, aby pomóc rozwiązać problemy związane z utratą różnorodności biologicznej.
Według przedstawicieli WWF najlepszym sposobem dotarcia do konsumentów są marketerzy i ich agencje reklamowe, ponieważ to oni mówią konsumentom, co powinni kupić, jaki styl życia powinni mieć i jakie zakupy powinni robić. Dodają, że głównym celem tego projektu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób można zintegrować zrównoważony rozwój z komunikacją marki w sposób, który staje się częścią marki i jej komunikacji.
WWF angażuje 20 wiodących firm, takich jak np. Unilever i Adidas, aby zorganizować warsztaty w Cannes, podczas których marketerzy będą omawiać techniki i strategie rozpowszechniania wiadomości dotyczących zrównoważonego rozwoju wśród konsumentów.
Projekt Extraordinary wzbudził zainteresowanie agencji na całym świecie, w tym w Indiach, USA, Wielkiej Brytanii, Filipinach, Kanadzie, Niemczech, Nowej Zelandii i Australii. Zgłoszenia przyjmowane są do 12 kwietnia.
Dołącz do dyskusji: WWF planuje promować ekologię na Cannes Lions i sesjach ONZ