SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Młodzi artyści i bohaterowie seriali w kampanii o HPV

Fundacja SEXEDPL i Miasto Łódź ruszają z kampanią, która w nowoczesny sposób mówi o profilaktyce HPV. W spotach zrealizowanych przy współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną im. L.Schillera w Łodzi zobaczymy m.in. Zdechłego Osę, Mary Komasę, Piotra Polaka i Zuzę Jabłońską.

– Filmy inicjują rozmowy i kształtują świadomość. Storytelling to najlepszy sposób, by budować empatię i zrozumienie dla innych, przełamywać stereotypy i edukować. Komedia łamie granice i tabu, potrafi oswoić trudny temat i uczynić go przystępnym. Dlatego tak się cieszymy ze współpracy ze Szkołą Filmową i Miastem Łódź, wspólnie tworzymy przestrzeń do ważnych rozmów o edukacji seksualnej i profilaktyce HPV – mówi Anja Rubik, założycielka Fundacji SEXEDPL.

Za reżyserię spotów odpowiada Milena Łazarkiewicz – studentka łódzkiej Szkoły Filmowej, która postanowiła opowiedzieć o szczepieniach HPV przez pryzmat emocji: strachu, wstydu, bliskości i troski. I zrobiła to z ogromną uważnością.

– Zależało mi na tym, żeby te spoty były prawdziwe, czułe i szczere. Każda z historii opowiada o innej emocji – strachu, wstydzie, potrzebie zrozumienia. To nie są tylko materiały edukacyjne, to mikroopowieści, które mają poruszać i zostawać w głowie. Uważam, że młodzi twórcy powinni brać udział w takich projektach – właśnie tego powinniśmy się uczyć: jak opowiadać ważne rzeczy w sposób, który trafia do ludzi – mówi reżyserka.

Kogo zobaczymy w spotach?

To trzy różne historie, trzy odmienne emocje i trzy konteksty, które składają się na pełniejszy obraz tematu HPV. A przed kamerą? Artyści młodego pokolenia, osoby znane z popularnych seriali oraz influencerzy.

Zdechły Osa, czyli Daniel Wójtowicz, to charyzmatyczny raper z Wrocławia, który łączy punk, trap i emo w bezkompromisowym stylu. Znany z prowokacyjnych tekstów i ogromnej autentyczności. Partneruje mu Anna Krotoska – aktorka znana z mocnych ról w filmach i serialach takich jak „Wieża. Jasny dzień” czy „Sexify”. Wspólnie pokazują, że HPV to nie tylko „sprawa dziewczyn” – a szczepienie chłopców to troska o siebie i o innych. 

Z kolei Ola Cedro to ikona ruchu #acnepositive, influencerka, która bez retuszu pokazuje trądzik i normalizuje „prawdziwą” skórę w social mediach. Jej TikTok śledzi ponad 18 milionów użytkowników, a seria GRWM z trądzikiem ma setki tysięcy wyświetleń. 

Towarzyszy jej Piotr Polak – aktor znany m.in. z polskiej wersji „The Office” (Canal+), „1983” (Netflix) i „Erynie”. Ich spot mówi o strachu przed szczepieniem, ale przede wszystkim – o sile empatii i obecności rodzica. Zuza Jabłońska, finalistka „The Voice Kids”, to jedna z najbardziej charakterystycznych wokalistek młodego pokolenia. Jej hity, jak „Wisła” czy „Powiedz mi to w twarz”, opowiadają o emocjach i dojrzewaniu. 

Obok niej – Mary Komasa, artystka alternatywna z międzynarodowym dorobkiem, której debiutancki album zebrał entuzjastyczne recenzje we Francji i Niemczech. W ich spocie 9-letnia dziewczynka rozmawia ze swoją idolką, która ożywa z plakatu w pokoju. To piękna, fantazyjna opowieść o tym, że szczepienie może być naturalnym wyborem – i najlepiej podjąć je już od 9. roku życia.

Emisja filmów rusza 28 kwietnia. 

Dołącz do dyskusji: Młodzi artyści i bohaterowie seriali w kampanii o HPV

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl