Wpływy K2 Holding wzrosły o 19 proc., sprzedaż zwiększyły także spółki marketingowe
W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa K2 Holding osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 19,2 proc. do 32,2 mln zł oraz syku netto z 646 do 868 tys. zł.
Przychody segmentu marketingowego K2 Holding, obejmującego agencję reklamową K2 Create, agencję mediową K2 Precise i PerfectBot oferujący inteligentne boty, poszły w górę z 15,03 do 19,02 mln zł, a zysk przed opodatkowaniem zmalał z 832 do 439 tys. zł.
W pionie software, do którego należy głównie spółka Fabrity, wpływy zwiększyły się z 7,57 do 9,33 mln zł, a zysk przed opodatkowaniem - z 873 tys. zł do 1,58 mln zł.
Segment cloud, obejmujący Oktawave, zanotował wzrost przychodów z 4,08 do 4,23 mln zł, natomiast strata zmalała z 436 do 420 tys. zł.
Znacząco zwiększyły się wynik zyskowności K2 Holding. Zysk EBITDA poszedł w górę z 3,18 do 3,31 mln zł, zysk operacyjny - z 1,49 do 1,62 mln zł, a zysk netto - z 646 do 868 tys. zł.
W grudniu ub.r. K2 Holding w strategii do 2023 roku zapowiedział średnioroczny wzrost przychodów o 20 proc. oraz 15-20 proc. rentowności EBITDA (bez kosztów nowych projektów), rozwój swoich obecnych biznesów, m.in. chatbota K2Bots.AI, oraz zwiększenie udziału przychodów segmentu software’owego z zagranicy. Nie wykluczył przejęć. Firma poinformowała, że z zysku w 2020 roku będzie chciała wypłacić dywidendę wynoszącą po 1 zł na akcję.
W połowie maja zarząd zaproponował, żeby firma z kapitału zapasowego wypłaciła akcjonariuszom 2,43 mln zł dywidendy, po 1,05 zł na akcję (w wyłączeniem walorów posiadanych przez firmę).
Na początku ub.r. zmienił się zarząd K2 Holding: prezesem został Paweł Wujec (poprzednio w Agorze), a wiceprezesami Michał Paschalis-Jakubowicz i Artur Piątek.
Firma jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji przy kursie 23,70 zł jej kapitalizacja wynosiła 54,96 mln zł. W ciągu ostatnich 12 miesięcy akcje spółki podrożały o 218 proc.
Dołącz do dyskusji: Wpływy K2 Holding wzrosły o 19 proc., sprzedaż zwiększyły także spółki marketingowe