„Warsaw Shore 2” hitem MTV Polska. W planach trzecia edycja
Drugą edycję „Warsaw Shore” oglądało średnio 160 tys. widzów. W czasie emisji programu MTV Polska pokonała swoich wszystkich głównych konkurentów i miała kilkanaście razy wyższe udziały od średnich dobowych.
„Warsaw Shore 2” oglądać można było na antenie MTV Polska w okresie od 20 kwietnia do 13 lipca br., w niedziele o godz. 23.00. Średnia widownia nadawanych w tym paśmie premierowych odcinków reality-show wyniosła 160 tys. widzów, co przełożyło się na 1,93 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i aż 5,95 proc. w grupie docelowej stacji 13-29 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.
>>> MTV z kolejnymi sezonami „Ekip” z Cardiff i Newcastle
Spośród wszystkich odcinków drugiej serii najwięcej widzów zgromadził ten nadany 15 czerwca br. Oglądało go aż 225 tys. osób.
Trzy topowe odcinki „Warsaw Shore”
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
15-06-2014 | 224 777 | 2,77% |
04-05-2014 | 213 912 | 2,91% |
11-05-2014 | 205 843 | 2,97% |
Druga odsłona „Warsaw Shore” w porównaniu do pierwszej, emitowanej na przełomie 2013 i 2014 roku, straciła 18 tys. widzów. Wówczas reality-show oglądało średnio 178 tys. oglądających, a jego udział uplasował się na poziomie 2,26 proc. (dane dla grupy 4+; więcej na ten temat).
Jednak mimo tego niewielkiego spadku program miał i tak wyniki kilkunastokrotnie wyższe o średnich dobowych udziałów MTV Polska. W okresie od 20 kwietnia do 13 lipca br. wyniosły one 0,14 proc. w grupie 4+ i 0,56 proc. w grupie 13-29.
W czasie nadawania premierowych odcinków „Warsaw Shore” stacja MTV była zdecydowanym liderem wśród kanałów kierowanych dla młodzieży. Na drugim miejscu z udziałem wynoszącym 0,28 proc. uplasowała się nadająca w naziemnej telewizji cyfrowej Eska TV. Dalsze miejsca zajęły: Viva Polska (0,15 proc.) i 4fun.tv (0,08 proc.). Taka sama kolejność stacji była w grupie widzów w wieku od 13 do 29 lat - tutaj udział zajmującej pozycję wicelidera Eski TV wyniósł 0,87 proc.
Widownia „Warsaw Shore” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 13-29 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
MTV Polska | 159 626 | 1,93% | 5,95% |
Eska TV | 23 530 | 0,28% | 0,87% |
Viva Polska | 12 513 | 0,15% | 0,45% |
4fun.tv | 6 593 | 0,08% | 0,13% |
Wpływy z reklam wokół wszystkich odcinków reality-show, wyemitowanych w niedziele (również tych powtórkowych), w okresie od 20 kwietnia do 13 lipca br., wyniosły 869 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
- Dane oglądalności drugiej serii bardzo nas cieszą tym bardziej, że wiosenny sezon telewizyjny jest zazwyczaj bardziej konkurencyjny - komentuje wyniki Jerzy Dzięgielewski, dyrektor programowy MTV Polska. - Wielu przewidywało, że po pierwszym sezonie format się wyczerpie, a okazało się, że wokół programu utworzyła się grupa wiernych, zaangażowanych fanów - dodaje.
Niesłabnąca popularność programu sprawiła, że MTV wstępnie planuje realizację trzeciej edycji „Warsaw Shore”. Nie zapadła jednak jeszcze ostateczna decyzja w tej sprawie.
„Warsaw Shore” opowiada o przygodach grupy młodych osób, którzy mieszkają w wynajętej willi, pracują i imprezują. W drugiej edycji występowali zarówno bohaterowie znani z pierwszej edycji programu jak i zupełnie nowe osoby.
Program jest polską wersją amerykańskiego formatu „Jersey Shore”, który zadebiutował na antenie tamtejszego MTV w 2009 roku. Producentem wykonawczym polskiej wersji jest firma Golden Media Polska.
Dołącz do dyskusji: „Warsaw Shore 2” hitem MTV Polska. W planach trzecia edycja