Walmart chce zaangażować influencerów do promocji. Planuje uruchomienie dedykowanej platformy
Amerykańska sieć sklepów Walmart planuje szerszą współpracę z internetowymi influencerami. Koncern wystąpił o zarejestrowanie dwóch marek związanych nową platformą internetową, dzięki której popularni twórcy mieliby promować produkty od zewnętrznych partnerów sprzedawane przez Walmart.
Walmart to popularna sieć supermarketów w Stanach Zjednoczonych, funkcjonująca na rynku od 1962 r. Przedsiębiorstwo jest największym prywatnym pracodawcą w USA, Meksyku i Kanadzie – w samych Stanach zatrudnia 1,4 mln osób.
Influencerzy w stajni Walmartu
Walmart od dawna prowadzi aktywną politykę marketingową. Teraz ma nastąpić kolejny krok. Według doniesień Reutersa, sieć może uruchomić platformę, która będzie wykorzystywać influencerów z mediów społecznościowych, aby pomóc firmie i jej 100 tys. sprzedawców zewnętrznych promować towary i usługi online.
Walmart złożył wnioski o rejestrację znaków towarowych o nazwach Walmart Creator i Walmart Creator Collective, które zapewniłyby doradztwo w zakresie mediów społecznościowych oraz „promocję towarów i usług innych podmiotów za pośrednictwem influencerów”, zgodnie z dokumentami z 27 lipca br., do których dotarł Reuters.
Walmart już teraz współpracuje z influencerami, aby promować swoje artykuły spożywcze i odzież, a także swój program lojalnościowy Walmart+. Internetowi twórcy często mają duże powodzenie na Instagramie, YouTubie lub TikToku, i polecają produkty, umieszczając w swoich treściach linki afiliacyjne. Zarabiają prowizję, gdy klient użyje odnośnika do dokonania zakupu.
Czytaj także: Walmart łączy Walmart+ i InHome. Szersza dostępność dostaw zakupów do lodówki
Wydaje się, że Walmart wie, co robi. Według przewidywań influencer marketing ma wzrosnąć w USA do 16,4 mld dol. w 2022 r. Internetowi rywale Walmartu, tacy jak Shopify i Amazon mają już własne, wyspecjalizowane usługi typu social media influencer.
Zewnętrzni sprzedawcy Walmartu mogą obecnie kupić reklamy z Walmart Connect, platformy cyfrowej działalności reklamowej. Walmart Connect w ub.r. zanotował 2 mld dol. przychodów.
Walmart ma obecnie prawie 240 mln produktów oferowanych online. Firma ujawniła niedawno, że jej sprzedaż w segmencie e-commerce w drugim kwartale br. w USA skoczyła o 12 proc. rok do roku.
- Związek pomiędzy wzrostem cyfrowym, wzrostem rynku, a reklamą jest czymś, co staramy się wykorzystać - przyznał prezes Walmartu Doug McMillon podczas spotkania z największymi partnerami i udziałowcami.
Czytaj także: Walmart bardziej cyfrowy? Szykuje kryptowalutę i NFT
Globalny biznes reklamowy Walmartu, składający się z segmentów Walmart Connect i jego indyjskiej firmy e-commerce Flipkart, wzrósł o prawie 30 proc. w skali roku. Firma podała, że liczba aktywnych reklamodawców wzrosła o 121 proc. od 2021 r.
- Wielu influencerów zależy od Walmartu w zakresie przychodów poprzez affiliate dollars – zaznacza cytowana przez Reutersa Danielle Wiley, szefowa agencji influencer marketingu Sway Group. - Każdy sposób, w jaki firma może ułatwić twórcom zarabianie i tworzenie treści, przyniesie korzyści obu stronom.
Dołącz do dyskusji: Walmart chce zaangażować influencerów do promocji. Planuje uruchomienie dedykowanej platformy