SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W 2008 roku Volkswagen wydał najwięcej na reklamę telewizyjną

Volkswagen Group jest wciąż liderem pod względem wydatków na reklamę telewizyjną. Niemiecki koncern wydał w ubiegłym roku ponad sześćdziesiąt trzy milionów złotych - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Co prawda koszty poniesione przez Volkswagen Group były o ponad 5 proc. niższe niż w 2007 roku, to liczba wyemitowanych spotów była o 9 proc. większa (30345 w 2007, 33146 w 2008), a czas emisji reklam wydłużył się o ponad 7 godzin.

Trzynaście milionów mniej na reklamę wydał General Motors (ok. 50 mln złotych), co jest o niespełna 1 proc. mniej niż w 2007 roku. Pomimo, że wydatki niemalże się nie zmieniły, to liczba spotów reklamowych wzrosła aż o 30 proc., a czas antenowy był ponad 17 proc. większy.

Niezmiennie na trzeciej pozycji plasuje się koncern Fiata. Wydatki włoskiego potentata z branży motoryzacyjnej wzrosły o ponad 29 proc. (z 38 mln zł. na 49 mln zł.). W 2008 roku widzowie mogli zobaczyć 24 921 spotów reklamowych (182 godz. 45 min i 23 sek.), co w porównaniu z 2007 rokiem jest wzrostem o 35 proc.

W poprzednim roku największy koszt jednostkowy reklamy w czołowej dziesiątce reklamodawców poniosła Toyota, płacąc za jeden spot ponad 6,5 tys. zł. Z kolei najmniej zapłaciła spółka Suzuki Motor Polska (trochę ponad 1,5 tys.).

Łącznie na reklamę telewizyjną w branży motoryzacyjnej wydano w 2008 roku 349 926 940 złotych, a więc o 4 proc. więcej niż w 2007 roku (336 415 556 zł). Warto zauważyć jednak, że liczba spotów wzrosła o niemal 11 proc., a cena za jedną emisję reklamy spadła o 7 proc. (z 2390 zł w 2007, do 2216 zł w 2008).

Prezentowane dane dotyczą okresów do 1 stycznia do 31 grudnia 2008 roku i od 1 stycznia do 31 grudnia 2008 roku

2008 - top 10 firm Liczba spotów Czas trwania Wydatki
VOLKSWAGEN GROUP 33146 238:41:29 63215823
GENERAL MOTORS 25672 173:31:04 50122544
FIAT 24921 182:45:23 49033481
PSA PEUGEOT CITROEN 6427 50:46:41 36503595
RENAULT 12984 107:02:50 36010097
TOYOTA 3571 28:36:46 23489470
KIA MOTORS 8427 42:03:00 14917577
HYUNDAI 5424 35:53:21 12113410
SUZUKI MOTOR POLAND 7331 60:11:36 11472415
NISSAN 3565 28:20:22 10964985



2007 - top 10 firm Liczba spotów Czas trwania Wydatki
VOLKSWAGEN GROUP 30345 231:18:07 66868521
GENERAL MOTORS 19727 143:47:53 50571741
FIAT 16260 128:46:42 38196117
PSA PEUGEOT CITROEN 7163 58:21:20 36320580
RENAULT 8833 64:17:27 28282195
TOYOTA 5067 43:35:38 25026073
NISSAN 5215 43:32:38 16660648
FORD 10316 84:43:58 15371645
SUZUKI MOTOR POLAND 11882 120:56:07 14747708
HONDA 9438 78:44:03 13395010

Dołącz do dyskusji: W 2008 roku Volkswagen wydał najwięcej na reklamę telewizyjną

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl