SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Te marki aut kupujemy najczęściej. Toyota i Audi na czele

Najczęściej kupowaną marką samochodu osobowego w Polsce w 2024 roku była Toyota, a w segmencie aut premium Audi - wynika z raportu Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. 

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w całym 2024 roku w Polsce zarejestrowano 551 565 nowych samochodów osobowych, o 16,11 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego (+76 531 szt.) - podaje Samar.

Trzynaście z pierwszych piętnastu marek klasyfikowanych na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2024 roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, w tym największy – Lexus o 39,87 proc. Największy spadek zanotowała KIA - o 7,56 proc.

Toyota króluje

Tytuł lidera rynku utrzymała Toyota. W 2024 roku klienci kupili i zarejestrowali 103 826 aut tej marki, o 13,85 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 18,82 proc. Na pozycji wicelidera znalazła się Skoda, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 60 131 szt., o 16,81 proc. więcej niż w takim samym okresie 2023 roku. Udział Skody wynosi 10,90 proc. Podium zamyka Volkswagen. Klienci niemieckiego producenta zarejestrowali w 2024 roku 38 401 samochodów, o 13,20 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wynosi obecnie 6,96 proc. 

Na czwartej pozycji jest KIA, której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 33 352 szt., o 7,56 proc. mniej niż rok wcześniej. Udział marki w polskim rynku wyniósł 6,05 proc. Piąte miejsce zajmuje Hyundai. W 2024 r. zarejestrowano 31 008 aut tej marki, o 15,14 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku. Udział marki w rynku wyniósł 5,62 proc.

Zobacz też: Audi w Polsce ma nowego szefa PR

Najczęściej kupowanym modelem osobowym w 2024 roku pozostaje Toyota Corolla (29 471 szt.; +9,73 proc. r/r), za którą uplasowała się Skoda Octavia (19 266 szt.; +21,94 proc. r/r) oraz Toyota Yaris Cross (15 612 szt. +16,46 proc. r/r). Następne miejsca zajmują Toyota C-HR (14 516 szt.; +36,57 proc.) i Toyota Yaris (14 178 szt.; +5,37 proc. r/r).

Rośnie zainteresowanie autami premium

W całym 2024 roku w Polsce zarejestrowano 129 546 nowych aut klasy premium, o 18,36 proc. (20 094 sztuki) więcej w zestawieniu z wynikiem 2023 r. Auta z segmentu premium miały w ubiegłym roku 23,5 proc. udziału w polskim rynku nowo rejestrowanych aut osobowych.

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek premium za 2024 rok zajęło Audi. Klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 29 161 nowych samochodów tej marki, co jest rezultatem o 12,05 proc. większym niż w poprzednim roku. Spośród modeli z czterema pierścieniami na masce, w minionym roku najlepiej sprzedawało się Audi Q5 (5 021 sztuk). Na drugiej pozycji w zestawieniu znalazło się Audi A4 (4 853 szt.), a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi Q3 (4 296 egzemplarzy).

Na drugim miejscu ubiegły rok zakończył Mercedes. Kupiono i zarejestrowano 27 868 samochodów tej marki, o 36,80 proc. więcej w zestawieniu z sytuacją z poprzedniego roku. Wyniki Mercedesa nie obejmują osobowych wersji vanów (Citan, T, Vito, Marco Polo, Sprinter), uwzględniają natomiast klasę V. W gamie marki w 2024 roku zwycięska okazała się klasa GLC z 3 955 zarejestrowanymi samochodami, przed modelem GLC Coupe (3 139 egz.) oraz klasa E (2 376 sztuk).

Trzecią pozycję w 2024 roku zajęło BMW. Wynik bawarskiego producenta na polskim rynku to 27 117 zarejestrowanych samochodów, o 16,27 proc. więcej niż w roku poprzednim. Najczęściej rejestrowane w minionym roku modele w gamie BMW to: seria 3 (3 778 szt.), drugi był model X5 (3 505 szt.) oraz seria 5 (3 263 egzemplarzy).

Czwarte miejsce w roku 2024 obroniła marka Volvo. Szwedzi zarejestrowali w Polsce 14 948 samochodów, o 19,18 proc. więcej niż rok wcześniej. Liderem w gamie szwedzkiego producenta na koniec grudnia 2024 roku zostało XC60 (6 174 egzemplarze), wiceliderem – XC40 (3 664 sztuki), które wyprzedziło model XC90 (1 742 sztuki). 

Na piątej pozycji był Lexus. W ciągu dwunastu miesięcy 2024 roku japońska marka zarejestrowała w Polsce 14 679 samochodów, o 39,87 proc. więcej (r/r). Był to zarazem wynik tylko o 269 sztuk mniejszy od Volvo. W 2024 roku najlepiej sprzedawał się model NX (5 727 egzemplarzy), przed RX (2 834 szt.) oraz LBX (2 366 egz.).

W TOP10 najpopularniejszych marek segmentu premium w 2024 roku gorszy wynik od tego zanotowanego w roku poprzednim miały następujące marki: Tesla (minus 3,73 proc.), Porsche (-3,50 proc.) oraz Mini (-32,04 proc.). Z kolei największym wzrostem procentowym w TOP10 może pochwalić się, pozycjonowany na piątym miejscu, Lexus (plus 39,87 proc.).

W całym 2024 roku na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych modeli segmentu premium było ponownie Volvo XC60 (6 174 egzemplarze). Na drugiej pozycji zestawienia znalazł się Lexus NX z 5 727 egzemplarzami. Brąz przypadł w udziale modelowi Audi Q5 (5 021 sztuk). 

Dołącz do dyskusji: Te marki aut kupujemy najczęściej. Toyota i Audi na czele

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl