„Ukrytą prawda” w nowym paśmie miała 900 tys. widzów. TVN przegrał z Polsatem
Czwarty sezon serialu paradokumentalnego „Ukryta prawda”, emitowany trzy godziny wcześniej niż dotąd, oglądało średnio 893 tys. widzów. Produkcja dała TVN drugie miejsce w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 20,94 mln zł.
W jesiennej ramówce „Ukrytą prawdę” oglądać można w dni powszednie o godz. 15.00, począwszy od 2 września br. Średnia widownia wszystkich odcinków czwartej edycji paradokumentu wyniosła 893 tys. osób. Przełożyło się to na 14,69 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 16,14 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. W analizowanym sezonie największą widownię (1,12 mln) zgromadził odcinek scripted-docu pokazany 5 listopada br.
Trzy topowe odcinki „Ukrytej prawdy”
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
05-11-2013 | 1 122 066 | 16,73% |
04-11-2013 | 1 113 586 | 17,05% |
29-11-2013 | 1 111 501 | 15,49% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. paradokument stracił 1,52 mln widzów. Drugą serię „Ukrytej prawdy” śledziło średnio 2,41 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 20,70 proc. i 20,16 proc. (więcej na ten temat). Wtedy jednak scripted-docu pokazywany był o godz. 18.00.
Z danych telemetrycznych wynika, że TVN w paśmie emisji „Ukrytej prawdy” był wiceliderem rynku telewizyjnego. Pierwsze miejsce zajął Polsat, emitujący wówczas „Trudne sprawy” i „Wydarzenia”, co dało mu 17,58 proc. udziału. Dalej uplasowały się: TVP1 (gł. „Wiadomości”, „Pogoda”, „Klan”, „Bonanza”, „Drużyna A” i „Okrasa łamie przepisy”; 9,97 proc.) oraz TVP2 (gł. „Rodzinka.pl” i „Panorama kraj”; 4,99 proc.). Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN też był drugi za Polsatem, a Dwójka w tym paśmie wygrała z Jedynką.
Oglądalność paradokumentu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat | 1 068 183 | 17,58% | 17,47% |
TVN - Ukryta prawda | 892 500 | 14,69% | 16,14% |
TVP1 | 606 003 | 9,97% | 4,93% |
TVP2 | 303 256 | 4,99% | 6,16% |
„Ukryta prawda” w okresie od 2 września do 9 grudnia br. z reklam zarobiła 20,94 mln zł. Dla porównania, wpływy reklamowe z odcinków drugiej serii produkcji wyniosły 56,8 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Ukryta prawda” to format z gatunku scripted-docu, który w realistyczny sposób przedstawia historie z życia wzięte. W każdym odcinku prezentowana jest inna opowieść. W rolę bohaterów „Ukrytej prawdy” wcielają się aktorzy-amatorzy, a za produkcję wykonawczą odpowiada Constantin Entertainment. Serial powstaje na licencji niemieckiego formatu „Family Stories”.
Otrzymane przez nas dane oglądalności „Ukrytej prawdy”, oprócz premierowych odcinków czwartej edycji paradokumentu, które pokazywane były od 2 września do 9 grudnia br., obejmują również jeden odcinek powtórkowy z 9 grudnia br.
Dołącz do dyskusji: „Ukrytą prawda” w nowym paśmie miała 900 tys. widzów. TVN przegrał z Polsatem
Chciałbym się z tobą zgodzić, ale chyba trzeba być ślepym żeby użyć stwierdzenia że era tych produkcji się skończyła: Spójrz na procenty...
Jasne, Ukryta Prawda nie jest liderem, za to liderem są.... Trudne Sprawy.