Ukraińscy kreatywni czekają na briefy
W ramach ElloWorks w Talenthouse utworzono platformę E!Creative, dzięki której ukraińscy kreatywni pracujący w agencjach reklamowych w Ukrainie będą mogli nadal zarabiać na swoich umiejętnościach i pracy.
Nowa platforma e!Creative , działająca w ramach ElloWorks w Talenthouse, stała się źródłem pracy dla ukraińskich twórców i wysłała zaproszenie do składania briefów od agencji i partnerów marki.
Centrum powstało po wojnie na Ukrainie, która zahamowała lokalne zapotrzebowanie na pracę agencji reklamowych.
Niedługo po tym, gdy okazało się, jak ogromny wpływ na branżę reklamową w Ukrainie ma inwazja Rosji i wojna Ingmar Janson, były dyrektor zarządzający Scholz & Friends International, zwrócił się do platformy Talenthouse o stworzenie centrum dla ukraińskich twórców reklamowych.
Poprosił też o pomoc przyjaciółkę i byłą koleżankę Nadię Skrynnyk, dyrektorkę kreatywną w AdBakers Ukraine, w rozpowszechnianiu informacji o e!Creative. W prowadzeniu projektu pomogła również Liz von Loewen, szefowa operacji w Talenthouse.
Uruchomiona 21 marca platforma szybko zyskała popularność i ma teraz ponad 2000 ukraińskich twórców gotowych do pisania, ilustrowania i tworzenia reklam czy projektów niemal natychmiast.
Nadia Skrynnyk wcześniej pracowała w Kijowie, ale tymczasowo przeniosła się na wschodnią Ukrainę. Jako dyrektor kreatywna powiedziała, że ma „szczęście”, że jej agencja ma międzynarodowych klientów, ale zanim Janson zwrócił się do niej, od ponad tygodnia nie dostała żadnego zlecenie od lokalnego klienta. Zwróciła też uwagę, że w obecnej sytuacji trzeba długo czekać na płatność za wykonaną pracę - od 30 do 90 dni.
Skrynnyk podkreśliła, że platforma nie powinna być postrzegana jako organizacja charytatywna, ale raczej miejsce, w którym potencjalni klienci mogą zatrudniać osoby znajdujące się w trudnej sytuacji.
- Czego ludzie nie powinni robić, to nie litować się nad nami, bo sami możemy o siebie zadbać. Teraz potrzebujemy naszej wolności, abyśmy mogli zdobywać klientów. Wystarczy spojrzeć na nasze portfolio, dać nam szansę i rzucić nam wyzwanie. To wszystko, czego chcemy - powiedziała.
Maya Bogle, współzałożycielka Talenthouse, prosi agencje i potencjalnych klientów o dodanie briefów do platformy: - Wielu twórców obecnie na Ukrainie chce nadal pracować, chcą możliwości zarabiania pieniędzy, coś naprawdę pozytywnego i nie być postrzeganym jako ofiara - powiedziała Bogle.
Talenthouse zrezygnuje z opłat za ten projekt, co oznacza, że marketerzy nie muszą płacić za dostęp do bazy twórców. Platforma ma łącznie 3,5 miliona twórców i 14 milionów członków.
Dołącz do dyskusji: Ukraińscy kreatywni czekają na briefy