Tylko „Auto-Moto” ze wzrostem sprzedaży. „Top Gear” wypadł z podium (dane tygodników i miesięczników motoryzacyjnych)
W lutym br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 1,10 proc. i wyniosła 105 361 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,77 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 68 989 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 54 759 egz., po wzroście o 9,56 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 40 767 egz., po spadku o 9,51 proc.
Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 11,34 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 113 egz.
Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 28,52 proc. do 22 742 egz.
Wirtualnemedia.pl | luty | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 202 952 | 105 361 | 105 361 | 194 904 | 106 535 | 106 535 | -1,10% |
Auto Świat | 111 876 | 69 072 | 68 989 | 117 531 | 73 529 | 72 445 | -4,77% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 87 000 | 54 759 | 54 759 | 90 000 | 49 980 | 49 980 | 9,56% |
Auto Świat Poradnik | 67 994 | 40 811 | 40 767 | 67 989 | 45 082 | 45 051 | -9,51% |
Auto Motor i Sport | 49 040 | 23 113 | 23 113 | 52 040 | 26 068 | 26 068 | -11,34% |
Top Gear | 48 000 | 22 912 | 22 742 | 63 997 | 31 985 | 31 818 | -28,52% |
Świat Motocykli | 28 150 | 13 395 | 13 395 | 27 000 | 15 574 | 15 574 | -13,99% |
Automobilista | 18 000 | 6 781 | 6 761 | 19 400 | 7 614 | 7 459 | -9,36% |
Classic Auto | 14 000 | 6 255 | 6 255 | 14 400 | 6 304 | 6 304 | -0,78% |
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 2,58 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 2,37 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Auto-Moto” - było to 24,74 proc.
Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 39,46 proc., zanotował miesięcznik „Top Gear”.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | luty | styczeń | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Motor | 202 952 | 105 361 | 105 361 | 204 427 | 102 708 | 102 708 | 2,58% |
Auto Świat | 111 876 | 69 072 | 68 989 | 111 980 | 67 473 | 67 390 | 2,37% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 87 000 | 54 759 | 54 759 | 86 000 | 43 897 | 43 897 | 24,74% |
Auto Świat Poradnik | 67 994 | 40 811 | 40 767 | 64 982 | 35 154 | 35 110 | 16,11% |
Auto Motor i Sport | 49 040 | 23 113 | 23 113 | 49 700 | 24 748 | 24 748 | -6,61% |
Top Gear | 48 000 | 22 912 | 22 742 | 81 995 | 37 705 | 37 563 | -39,46% |
Świat Motocykli | 28 150 | 13 395 | 13 395 | 26 850 | 12 600 | 12 600 | 6,31% |
Automobilista | 18 000 | 6 781 | 6 761 | 18 200 | 7 678 | 7 638 | -11,48% |
Classic Auto | 14 000 | 6 255 | 6 255 | 14 000 | 6 747 | 6 747 | -7,29% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Auto-Moto” ze wzrostem sprzedaży. „Top Gear” wypadł z podium (dane tygodników i miesięczników motoryzacyjnych)