„Twój Styl”, „Viva” i „Party” z największymi wzrostami reklamowymi, w dół tylko „Newsweek” (TOP 10)
W trzech kwartałach br. przychody reklamowe „Twojego Stylu” i „Vivy” wzrosły dwa razy więcej niż cały segment reklamowy magazynów. Do czołówki najwięcej zarabiających tytułów trafiły „Kropka TV” i „Przyjaciółka”, a „Newsweek Polska” jako jedyny zanotował spadek.
W okresie od stycznia do września br. magazyny zarobiły cennikowo na reklamach ponad 2,5 mld zł, o 17,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl
Wpływy reklamowe dwóch czołowych tytułów rankingu największych pod względem przychodów magazynów wrosły w omawianym okresie dwukrotnie bardziej niż całego segmentu. „Twój Styl” osiągnął wzrost o 35,3 proc. (do 154,9 mln zł), a „Viva” - o 34,2 proc. (do 127,8 mln zł). O 28,4 proc. więcej niż rok wcześniej zarobił natomiast dwutygodnik „Party” - 73,8 mln zł.
Reklamodawcy wydali też więcej na łamach „Tele Tygodnia” (wzrost o 8,1 proc., do 103,4 mln zł), „Wprost” (o 7,4 proc., 90 mln zł), „Flesza” (o 8,7 proc., 55,1 mln zł) i „Polityki” (o 16,2 proc., 54,2 mln zł).
Do czołówki magazynów z największymi wpływami reklamowymi w pierwszych trzech kwartałach br. trafiły dystrybuowany w sklepach Biedronki tygodnik „Kropka TV” i „Przyjaciółka”. Poza nią wypadły natomiast „Claudia” i „Show”.
Jedynym magazynem z tego zestawienia, który zanotował spadek przychodów z reklam, jest tygodnik „Newsweek Polska” - spadły one o 14,1 proc., do 81 mln zł.
Wpływy reklamowe magazynów | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2014 | I-IX 2015 | zmiana proc. |
Twój Styl | 114 436 328 zł | 154 856 575 zł | 35,3 |
Viva | 95 223 708 zł | 127 763 013 zł | 34,2 |
Tele Tydzień | 95 630 393 zł | 103 418 883 zł | 8,1 |
Wprost | 83 722 047 zł | 89 887 494 zł | 7,4 |
Newsweek Polska | 94 243 541 zł | 80 976 892 zł | -14,1 |
Party | 57 495 036 zł | 73 841 943 zł | 28,4 |
Kropka TV | b.d. | 57 336 611 zł | b.d. |
Przyjaciółka | b.d. | 57 043 061 zł | b.d. |
Flesz | 50 732 716 zł | 55 129 766 zł | 8,7 |
Polityka | 46 651 598 zł | 54 197 266 zł | 16,2 |
razem | 2 149 084 640 zł | 2 525 867 662 zł | 17,5 |
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl”, „Viva” i „Party” z największymi wzrostami reklamowymi, w dół tylko „Newsweek” (TOP 10)