Onet wraca na pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce
Portal Onet był najbardziej opiniotwórczym medium lutego – podaje Instytut Monitorowania Mediów, autor raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na podium znalazły się także „Rzeczpospolita” i Wirtualna Polska.

Najbardziej opiniotwórczym medium w lutym według IMM został Onet, awansując z drugiego miejsca. Portal osiągnął wynik 3,6 tys. cytowań m.in. dzięki wynikom sondażu IBRIS na temat zaufania do polityków, w którym pierwsze miejsce zajął kandydat KO na prezydenta Rafał Trzaskowski.
Drugie miejsce – z wynikiem 3,4 tys. wzmianek i awansem aż o 4 pozycje – przypadło „Rzeczpospolitej”.
Zobacz: Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórcza w styczniu. Wielki skok Republiki
Podium zamyka Wirtualna Polska z wynikiem 3 tys. odniesień w innych mediach. Zainteresowanie innych redakcji wzbudził m.in. wywiad z kandydatem na prezydenta RP Karolem Nawrockim przeprowadzony przez dziennikarzy WP Pawła Figurskiego i Patryka Słowika.
Awansem aż o 6 pozycji w rankingu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów może pochwalić się TVP Sport.
„Rzeczpospolita” dominuje w prasie
W rankingu najczęściej cytowanych tytułów prasowych w lutym pierwsze miejsce zajęła „Rzeczpospolita” z 3,4 tys. wzmiankami. Drugie miejsce należy do „Gazety Wyborczej”, która wygenerowała 2,6 tys. cytowań. Ostatnie miejsce na podium należy do „Faktu” z wynikiem 1,7 tys. wzmianek.
Wśród tygodników liderem jest „Newsweek”, przed „Polityką” i „Wprost”. W kategorii miesięczników i dwumiesięczników dominuje „Forbes” przed „Twoim Stylem” i „Zwierciadłem”.
Onet liderem mediów internetowych
Pierwsze miejsce w zestawieniu IMM najbardziej opiniotwórczych portali internetowych lutego zajął Onet i wyprzedza Wirtualną Polskę i Interię. Awanse zanotowały
Wylres
Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną lutego był TVN24, który utrzymał pozycję lidera. Miejsce drugie zajmuje Polsat News, trzecie TVP Sport.
Wśród stacji radiowych miejsce pierwsze zajął RMF FM. Drugie miejsce zajęło Radio ZET, osiągając wynik 1,8 tys. cytowań. Podium zamyka Polskie Radio Program I z wynikiem niemal 500 cytowań.
Ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce ekonomicznej lutego otwiera w prasie „Rzeczpospolita”, dalej są „Dziennik Gazeta Prawna” oraz „Puls Biznesu”.
W internecie ranking IMM najbardziej opiniotwórczych mediów ekonomicznych otwiera Money, który awansował o 1 pozycję i wygenerował 617 cytowań. Drugie miejsce zajął portal Business Insider (594 wzmianek), a ostatnie miejsce na podium należy do serwisu Bankier z wynikiem 250 wzmianek.
W kategorii mediów regionalnych lutowy ranking IMM otwiera „Gazeta Krakowska” (192 wzmianki). Drugie miejsce zajął „Głos Wielkopolski” (139 cytowań). Podium zamyka Radio Poznań z wynikiem 133 wzmianek i awansem o jedną pozycję.
Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych wydawnictw lutego utrzymuje Ringier Axel Springer Polska. Na drugim miejscu – awansując o 2 pozycje – znajduje się grupa Agora z łącznym wynikiem 5,6 tys. wzmianek. Podium zamyka Cyfrowy Polsat z wynikiem 5,2 tys. wzmianek.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 51 304 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
Badanie dotyczy okresu 1-28 lutego 2025 roku.
Dołącz do dyskusji: Onet wraca na pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce