6 proc. więcej na reklamy w mediach pozainternetowych. Radio, magazyny i indoor najbardziej w górę
Tradycyjne media w trzech kwartałach br. zarobiły cennikowo 6,3 proc. więcej niż przed rokiem. Największe wzrosty osiągnęły indoor, radio i magazyny, a tylko gazety zanotowały spadek.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od stycznia do września br. media pozainternetowe zarobiły na reklamach 21,1 mld zł (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 6,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Największe przychody zanotowała telewizja - wyniosły one11,4 mld zł. To niemal tyle samo (wzrost zaledwie o 0,1 proc.) co rok wcześniej.
Z kolei największy procentowy wzrost wpływów w omawianym okresie zanotowała branża indoorowa. Na ten kanał komunikacji marketerzy przeznaczyli 30,2 mln zł, zwiększając wydatki w skali roku o 87,1 proc.
Stacje radiowe zarobiły w skali roku o 25 proc. więcej (3,9 mld zł), a magazyny zwiększyły przychody o 17,5 proc., do 2,5 mld zł.
Na reklamę zewnętrzną reklamodawcy przeznaczyli przez dziewięć miesięcy br. 1,1 mld zł (wzrost o 4,2 proc.), zaś na reklamę kinową - 998,8 mln zł (wzrost o 2,1 proc.).
Po trzech kwartałach br. mniejsze niż rok temu były wpływy z reklam gazet – spadły o 0,8 proc., do 1,1 mld zł.
Według prognoz ZenithOptimedia cały polski rynek reklamowy w br. ma wzrosnąć o 2,4 proc. (zobacz szczegóły).
Wpływy reklamowe mediów | |||
(dane Kantar Media, cennikowe, bez rabatów) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2014 | I-IX 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 11 384 340 313 zł | 11 409 192 401 zł | 0,1 |
Radio | 3 120 438 232 zł | 3 899 733 490 zł | 25 |
Gazety | 1 142 607 120 zł | 1 133 904 098 zł | -0,8 |
Magazyny | 2 149 084 640 zł | 2 525 867 662 zł | 17,5 |
Outdoor | 1 067 688 308 zł | 1 112 794 131 zł | 4,2 |
Kina | 978 543 271 zł | 998 838 651 zł | 2,1 |
Indoor | 16 122 040 zł | 30 161 800 zł | 87,1 |
razem | 19 858 823 924 zł | 21 110 492 233 zł | 6,3 |
Dołącz do dyskusji: 6 proc. więcej na reklamy w mediach pozainternetowych. Radio, magazyny i indoor najbardziej w górę