Telekomunikacja Polska wprowadzała w błąd
Ulotki Telekomunikacji Polskiej reklamujące plany taryfowe 'Darmowe Weekendy' oraz 'Darmowe Wieczory i Weekendy' mogły wprowadzać konsumentów w błąd
Tak uznał Prezes UOKiK Cezary Banasiński.
W toku postępowania prowadzonego przez Delegaturę UOKiK w Katowicach ustalono, że w listopadzie 2003 roku Telekomunikacja Polska SA przesłała swoim abonentom ulotki reklamowe dotyczące nowych ofert. Zgodnie z nimi konsument wybierając plany taryfowe „Darmowe Weekendy" oraz „Darmowe Wieczory i Weekendy" mógł wykonywać bezpłatne połączenia na numery stacjonarne w całej Polsce w godzinach od 20.00 do 8.00 w tygodniu oraz bez ograniczeń w sobotę, niedzielę i święta. Zgodnie z ustaleniami Urzędu ulotki nie zawierały informacji, że bezpłatne połączenia dotyczą wyłącznie rozmów dokonywanych w sieci Telekomunikacji Polskiej, nie zaś do innych operatorów. Wybierając zatem inny numer niż TP SA konsument narażał się na konieczność ponoszenia dodatkowych opłat.
Ulotki nie informowały, że usługa jest dostępna od 1 stycznia 2004 roku. Pracownicy TP SA nie przekazywali konsumentom, którzy zamówili nowe plany taryfowe w grudniu 2003 roku, również informacji że mogą z nich korzystać dopiero od nowego roku. W efekcie nie mieli świadomości, że nadal dokonują połączeń na podstawie starych umów.
Zdaniem Prezesa UOKiK, powyższe działania naruszają zbiorowe interesy konsumentów i Telekomunikacja Polska powinna niezwłocznie się z nich wycofać. Decyzji w tej sprawie nadano rygor natychmiastowej wykonalności. TP SA została zobowiązana do zamieszczenia stosownego ogłoszenia w prasie.
Na przedsiębiorcę nie nałożono kary finansowej, ponieważ takiej możliwości nie przewiduje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. W przypadku niezastosowania się do prawomocnej decyzji UOKiK – TP SA grozi do 10 tys. euro kary za każdy dzień zwłoki.
Dołącz do dyskusji: Telekomunikacja Polska wprowadzała w błąd