SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Play i Netia z zarzutami. Chodzi o ceny w reklamach

Prezes Urzędu Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty Netii i operatorowi sieci Play. Dotyczą one przedstawiania w reklamach cen z rabatami, które można uzyskać tylko po spełnieniu wskazanych warunków.

Bohaterzy reklam Play, fot. screen z youtube / play polska Bohaterzy reklam Play, fot. screen z youtube / play polska

W komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podano, że zarówno P4 (operator sieci Play), jak i Netia (należąca do grupy Cyfrowy Polsat) w przekazach reklamowych oraz podczas telefonicznych rozmów sprzedażowych prezentują ceny swoich usług uwzględniające rabaty: po 5 zł miesięcznie za wyrażenie zgód marketingowych oraz za wybór faktury w formie elektronicznej.

Przy czym odbiorcy mogą nie wiedzieć, że jakie są warunki uzyskania tych zniżek. Według Urzędu obaj operatorzy w zależności od środka komunikacji (reklamy, rozmowa z konsultantem) albo w ogóle nie podają, ile wynoszące ceny bez rabatów oraz jakie rodzaje i wysokość rabatów uwzględniono w cenach, albo robią to w sposób nieczytelny lub na zbyt późnym etapie zawierania umowy. Tymczasem klienci, którzy ostatecznie nie chcą korzystać z e-faktury ani zgadzać się na marketing, muszą płacić łącznie o 10 zł wyższy miesięczny abonament niż wskazywała oferta, na którą się decydowali.

CZYTAJ TEŻ: Play usuwa istotną funkcję z dekoderów UPC Polska

Play i Netii grożą grzywny

– Prezentowanie cen z rabatem tak jak cen standardowych może wprowadzać w błąd. Przedsiębiorcy - poprzez podanie niższej ceny - zyskują zainteresowanie klientów, którzy nie wiedzą, że oferta wymaga spełnienia dodatkowych warunków. Konsumenci mają prawo oczekiwać, że cena podana w reklamach, jak i przez telefonicznego konsultanta, jest tą, którą będą płacić. Jeśli jest ona od czegoś zależna, to musi być to od razu wyraźnie zakomunikowane konsumentom – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

W komunikacie podkreślono, że informacja o cenie powinna być jasna i czytelna, a firmy powinny podawać ceny, które płaci się bez żadnych dalszych warunków. Jeśli natomiast prezentują również ceny z uwzględnieniem rabatów za spełnienie określonych wymagań, wówczas muszą wskazać, czego dotyczy dany rabat, jakiej jest wysokości i jakie są zasady jego przyznawania.

Jeśli zarzuty się potwierdzą, operatorowi Play oraz Netii grozi kara w wysokości do 10 proc. obrotu.

Dołącz do dyskusji: Play i Netia z zarzutami. Chodzi o ceny w reklamach

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl