„Świat Wiedzy” na czele miesięczników popularnonaukowych, „Newsweek Historia” historycznych
W sierpniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia”.
Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2016 roku wyniosła 132 317 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona wyższa o 2,42 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 9,05 proc. do 57 445 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.
Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie nowym liderem został magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 470 egz., po wzroście o 20,54 proc. - największym w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych.
Na drugie miejsce spadło z kolei „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 22 562 egz. (obniżyła się ona o 7,38 proc.).
ZKDP | sierpień | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Świat Wiedzy | 174 994 | 132 317 | 132 317 | 169 971 | 129 190 | 129 190 | 2,42% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 98 000 | 57 495 | 57 445 | 122 000 | 63 529 | 63 163 | -9,05% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Newsweek Polska Historia | 39 498 | 24 541 | 24 470 | 43 996 | 20 401 | 20 300 | 20,54% |
W Sieci Historii | 60 390 | 26 592 | 22 562 | 57 978 | 24 390 | 24 360 | -7,38% |
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. prawie wszystkie miesięczniki popularnonaukowe i historyczne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Świat Wiedzy” - było to 31,83 proc. Jedyny spadek, wynoszący 7,91 proc., odnotował magazyn „Focus”.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | sierpień | lipiec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Świat Wiedzy | 174 994 | 132 317 | 132 317 | 159 970 | 100 368 | 100 368 | 31,83% |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat | 98 000 | 57 495 | 57 445 | 120 970 | 62 648 | 62 379 | -7,91% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Newsweek Polska Historia | 39 498 | 24 541 | 24 470 | 40 997 | 19 327 | 19 256 | 27,08% |
W Sieci Historii | 60 390 | 26 592 | 22 562 | 60 450 | 25 457 | 21 427 | 5,30% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” na czele miesięczników popularnonaukowych, „Newsweek Historia” historycznych