SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Świat Wiedzy” na czele miesięczników popularnonaukowych, „Newsweek Historia” historycznych

W sierpniu br. liderem sprzedaży ogółem wśród miesięczników popularnonaukowych był „Świat Wiedzy”. Wśród tytułów historycznych na pierwsze miejsce awansował magazyn „Newsweek Historia”.

Sprzedaż ogółem popularnonaukowego miesięcznika „Świat Wiedzy” (Wydawnictwo Bauer) w sierpniu 2016 roku wyniosła 132 317 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku była ona wyższa o 2,42 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję zajął wydawany przez Grupę Burda miesięcznik „Focus”. Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 9,05 proc. do 57 445 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu miesięczników popularnonaukowych i historycznych.

Wśród miesięczników o tematyce historycznej w analizowanym okresie nowym liderem został magazyn „Newsweek Historia” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem wyniosła 24 470 egz., po wzroście o 20,54 proc. - największym w zestawieniu pism popularnonaukowych i historycznych.

Na drugie miejsce spadło z kolei „W Sieci Historii” (Fratria), którego sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 22 562 egz. (obniżyła się ona o 7,38 proc.).

ZKDP

sierpień

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Świat Wiedzy

174 994

132 317

132 317

169 971

129 190

129 190

2,42%

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

98 000

57 495

57 445

122 000

63 529

63 163

-9,05%

Wirtualnemedia.pl

Newsweek Polska Historia

39 498

24 541

24 470

43 996

20 401

20 300

20,54%

W Sieci Historii

60 390

26 592

22 562

57 978

24 390

24 360

-7,38%

W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. prawie wszystkie miesięczniki popularnonaukowe i historyczne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Świat Wiedzy” - było to 31,83 proc. Jedyny spadek, wynoszący 7,91 proc., odnotował magazyn „Focus”.

ZKDP

2016

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

sierpień

lipiec

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Świat Wiedzy

174 994

132 317

132 317

159 970

100 368

100 368

31,83%

Focus Poznać i Zrozumieć Świat

98 000

57 495

57 445

120 970

62 648

62 379

-7,91%

Wirtualnemedia.pl

Newsweek Polska Historia

39 498

24 541

24 470

40 997

19 327

19 256

27,08%

W Sieci Historii

60 390

26 592

22 562

60 450

25 457

21 427

5,30%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Świat Wiedzy” na czele miesięczników popularnonaukowych, „Newsweek Historia” historycznych

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wirtualne Media
Wirtualne Media stały się propagandową tubą plugawego lewactwa (większość artykułów). Więcej już tu nie wejdę.
odpowiedź