Sprzedaż kioskowa gazet: „Rzeczpospolita” o 69 proc. w dół
Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w styczniu br. był „Fakt”. Na drugim miejscu znalazł się „Super Express”, który wyprzedził „Wyborczą”. Największy spadek, wynoszący 69 proc., zanotowała „Rzeczpospolita”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w styczniu 2013 roku wyniosła 357 942 egz. W porównaniu do stycznia 2012 roku zmniejszyła się ona o 8,76 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,98 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 158 467 egz., notując jednak spadek o 4,95 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 148 346 egz., po spadku o 19,15 proc. W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,04 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 62,83 proc.
Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w styczniu 2013 roku wynosiła 29 178 egz. (jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 8,63 proc.) i stanowiła 97,87 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Gazeta ta miała miała w tej kategorii wyższy wynik niż „Dziennika Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz Rzeczpospolita” (Presspublica).
„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) notował w pierwszym miesiącu średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 28 955 egz., co stanowiło 29,30 proc. jej sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 25,05 proc.
Jeszcze gorzej radziła sobie „Rzeczpospolita” (Gremi Media). Jej sprzedaż w kioskach wyniosła już tylko 12 631 egz., co oznacza 16,44-proc. Udział w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował ogromny spadek, wynoszący aż 68,66 proc. To największy spadek w rankingu.
Ostatnie dwa miejsca zajęły dzienniki biznesowe. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) w kioskach w styczniu 2013 roku sprzedawał 2 007 egz., a „Parkiet” (Presspublica) - 1 016 egz. Udział sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych dziennika Bonnier Business Polska wyniósł zaledwie 12,19 proc. (był najniższy w zestawieniu), a dziennika Presspubliki - 15,86 proc. Oba dzienniki pochwalić się mogą za to największymi udziałami prenumeraty w sprzedaży ogółem, gdzie wyniosły one odpowiednio 59,04 proc. oraz 46,74 proc.
Wirtualnemedia.pl | styczeń | |||||||
ZKDP | 2013 | 2012 | ||||||
Tytuł | Rozpow. Płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań drukowanych | Prenumerata | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań drukowanych | Prenum. |
Fakt | 361617 | 361617 | 357942 | 3581 | 396123 | 396123 | 392287 | 3775 |
Super Express | 159999 | 159279 | 158467 | 812 | 168583 | 167863 | 166715 | 1148 |
Gazeta Wyborcza | 236118 | 217902 | 148346 | 67483 | 283584 | 263600 | 183492 | 78170 |
Przegląd Sportowy | 34686 | 34686 | 33885 | 701 | 41265 | 41265 | 40380 | 792 |
GPC | 29814 | 29814 | 29178 | 119 | 26955 | 26955 | 26859 | 96 |
DGP | 98836 | 64051 | 28955 | 28490 | 140210 | 75981 | 38634 | 32232 |
Rzeczpospolita | 76839 | 63563 | 12631 | 45368 | 123787 | 98972 | 40301 | 54777 |
Puls Biznesu | 16465 | 11799 | 2007 | 7695 | 17504 | 12796 | 2273 | 9089 |
Parkiet | 6407 | 3699 | 1016 | 2312 | 7496 | 4621 | 2019 | 2061 |
Dołącz do dyskusji: Sprzedaż kioskowa gazet: „Rzeczpospolita” o 69 proc. w dół