SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sprzedaż kioskowa gazet: „Rzeczpospolita” o 69 proc. w dół

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w styczniu br. był „Fakt”. Na drugim miejscu znalazł się „Super Express”, który wyprzedził „Wyborczą”. Największy spadek, wynoszący 69 proc., zanotowała „Rzeczpospolita”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w styczniu 2013 roku wyniosła 357 942 egz. W porównaniu do stycznia 2012 roku zmniejszyła się ona o 8,76 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,98 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 158 467 egz., notując jednak spadek o 4,95 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 148 346 egz., po spadku o 19,15 proc. W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,04 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 62,83 proc.

Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w styczniu 2013 roku wynosiła 29 178 egz. (jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 8,63 proc.) i stanowiła 97,87 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Gazeta ta miała miała w tej kategorii wyższy wynik niż „Dziennika Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz Rzeczpospolita” (Presspublica).

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) notował w pierwszym miesiącu średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 28 955 egz., co stanowiło 29,30 proc. jej sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 25,05 proc.

Jeszcze gorzej radziła sobie „Rzeczpospolita” (Gremi Media). Jej sprzedaż w kioskach wyniosła już tylko 12 631 egz., co oznacza 16,44-proc. Udział w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował ogromny spadek, wynoszący aż 68,66 proc.  To największy spadek w rankingu.

Ostatnie dwa miejsca zajęły dzienniki biznesowe. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) w kioskach w styczniu 2013 roku sprzedawał 2 007 egz., a „Parkiet” (Presspublica) - 1 016 egz. Udział sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych dziennika Bonnier Business Polska wyniósł zaledwie 12,19 proc. (był najniższy w zestawieniu), a dziennika Presspubliki - 15,86 proc. Oba dzienniki pochwalić się mogą za to największymi udziałami prenumeraty w sprzedaży ogółem, gdzie wyniosły one odpowiednio 59,04 proc. oraz 46,74 proc.

Wirtualnemedia.plstyczeń
ZKDP20132012
TytułRozpow. Płatne razemSprzedaż ogółemSprzedaż egz. wydań drukowanychPrenumerataRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemSprzedaż egz. wydań drukowanychPrenum.
Fakt36161736161735794235813961233961233922873775
Super Express1599991592791584678121685831678631667151148
Gazeta Wyborcza2361182179021483466748328358426360018349278170
Przegląd Sportowy346863468633885701412654126540380792
GPC29814298142917811926955269552685996
DGP98836640512895528490140210759813863432232
Rzeczpospolita76839635631263145368123787989724030154777
Puls Biznesu164651179920077695175041279622739089
Parkiet64073699101623127496462120192061

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż kioskowa gazet: „Rzeczpospolita” o 69 proc. w dół

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Miś Uszatek
Wywalić kolenych dziennikarzy! Obciąć głodowe honoraria niewolnikom na umowy o dzieło! Zatrudnić analfabetę, ale kolegę! Niech piszą dzieci z łapanki, bo na studenci dziennikarstwa nie chcą już się nabierać na darmowe staże. Od razu sprzedaż wszystkim sie zwiększy! Do zera.
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Teraz widać wyraźnie, że Hajdarowicz musiał pójść do Grasia, bo prenumerata jest jego jedynym kanałem sprzedaży. A prenumerują w dużym stopniu urzędy. Jak dodać do tego pieniądze z ogłoszeń rządowych, to widać, kto w tym układzie rządzi. Pozycja Wyborczej jest o wiele lepsza, a i tak GazoWnia jest wobec rządzących grzeczniutka.
odpowiedź
User
rh minus
Co ja poradzę, że kiedy czytam to, co wyprodukuje Yogicośtam, od razu widzę i słyszę smurfa Ważniaka...
odpowiedź