SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sprzedaż „Faktu” spadła do 118 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 37 tys. egz. Rekordowy wzrost „Przeglądu Sportowego"

W trzecim kwartale br. liderem średniej sprzedaży wydania wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Większość tytułów zanotowała spadki, a na czele pod tym względem znalazła się „Gazeta Wyborcza”. Zyskały tylko „Przegląd Sportowy” i „Puls Biznesu” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w trzecim kwartale 2023 roku wyniosła 118 632 egz. Było to o 10,31 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 67 213 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Tytuł odnotował spadek o 11,61 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 37 276 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 18,53 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 30 343 egz.; w dół o 11 proc.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 26 619 egz.; - 10,31 proc.).

Z siódmego na szóste miejsce awansował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 21 115 egz.; + 29,49 proc.). Tytuł od stycznia br. ukazuje się nie pięć a dwa razy w tygodniu - w poniedziałki i piątki.

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 19 174 egz.; - 8,89 proc.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 440 egz.; + 1,30 proc.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 334 egz.; - 7,95 proc.).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników spadła o 9 proc.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w trzecim kwartale br. wyniosła 337 146 egz. Była o 9,39 proc. niższa niż w trzecim kwartale 2022 roku.

„DGP” liderem wśród e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (15 711 egz.), „Rzeczpospolita” (14 124 egz.) i „Puls Biznesu” (10 752 egz.).

W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 80 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 61,97 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 59,02 proc.

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Sprzedaż „Faktu” spadła do 118 tys. egz., a „Gazety Wyborczej” do 37 tys. egz. Rekordowy wzrost „Przeglądu Sportowego"

45 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mariusz
Jeszczej kilka lat i będze po prasie drukowanej .
8 1
odpowiedź
User
giewu
Najwiekszy spadek giewu to bardzo dobra wiadomosc. Tak wiem, te setki tysiecy superplatnych ;) prenumerat cyfrowych;) . No i paradoksalnie zmiana wladzy jeszcze przyspieszy zjazd w dół.
18 0
odpowiedź
User
Yup
Z przyjemnością będę patrzeć jak ten zlew pomyj dla niepoznaki nazywany GW spada z rowerka.
20 1
odpowiedź