Serwisy VoD zyskują - najmocniej VoD.pl, Ipla.tv i TVP.pl
W ostatnim roku spore wzrosty odwiedzalności zanotowały wszystkie najważniejsze serwisy VoD z wyjątkiem Iplexu. Zdecydowanie najwięcej użytkowników ma VoD.pl (należący do Grupy Onet), a najwięcej czasu użytkownicy spędzają na TVNplayer.pl i Ipla.tv.
Z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w maju br. VoD.pl osiągnął rekordowy w swojej historii zasięg - 3,32 mln real users, a także 30,3 mln odsłon, 545 tys. odsłon mobilnych oraz godzinę i 21 minut na przeciętnego użytkownika.
Przy czym pod względem liczby odsłon dwukrotnie lepszy wynik osiągnął TVNplayer.pl, w którym użytkownik spędził średnio aż 9 godzin i 36 minut. Natomiast z Ipla.tv przeciętny użytkownik korzystał przez 3 godziny i 35 minut.
Zdecydowanie najmniej real users i odsłon oraz najkrótszy czas na użytkownika zanotowały dział VoD serwisu TVP.pl oraz Iplex.pl.
>>> Allegro i GG, Gazeta.pl i Interia.pl tracą, Facebook i YouTube bez zmian (Megapanel z maja)
Aplikacja Ipla (tak samo jak Ipla.tv należąca do Cyfrowego Polsatu) miała w maju br. 1,52 mln real users (czyli 378 tys. więcej od Ipla.tv), a także 2,49 mln uruchomionych aplikacji (co daje zasięg wynoszący 12,17 proc.) i aż 74,5 godziny działania każdej z nich. Rok wcześniej aplikacje były w Megapanelu mierzone tylko pod względem uruchomień i wynikających z nich zasięgu - Ipla zanotowała 2,75 mln uruchomionych aplikacji i 14,14 proc. zasięgu.
Serwisy VoD w maju 2013 (Megapanel PBI/Gemius) - raport WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
serwis | real users | odsłony ogółem | odsłony mobilne | czas na RU [godz:min:s] | zasięg |
vod.pl | 3 318 842 | 30 337 108 | 545 895 | 01:21:00 | 16,21% |
ipla | 1 518 702 | - | - | - | 7,42% |
tvnplayer.pl | 1 493 882 | 60 642 574 | 582 118 | 09:35:43 | 7,30% |
ipla.tv | 1 140 841 | 29 256 941 | 520 602 | 03:35:35 | 5,57% |
tvp.pl - vod | 546 816 | 7 279 917 | 176 082 | 00:31:44 | 2,67% |
iplex.pl | 120 593 | 1 787 527 | 50 464 | 00:12:20 | 0,59% |
VoD.pl zyskał w skali roku 936 tys. real users (to wzrost o 39,2 proc.), 10 mln odsłon (49,2 proc. w górę) oraz 10 minut na użytkownika (13,2 proc. w górę). TVNplayer.pl odwiedziło co prawda 246 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (wzrost o 19,7 proc.), ale wykonali oni o 17,8 proc. odsłon mniej, a każdy spędził w serwisie 3 godziny i 24 minuty mniej (to spadki o 20,7 i 26,2 proc.).
Bardzo duży wzrost zanotowała Ipla.tv - odwiedziło ją ponad trzy razy więcej użytkowników niż rok wcześniej, wykonali oni ponad 6 razy więcej odsłon, a czas przypadający na każdego urósł aż 18-krotnie - z 11,5 minuty do 3,5 godziny. Z kolei dział VoD serwisu TVP.pl zyskał co prawda 259 tys. real users (to wzrost o 90,2 proc.) i 2 mln odsłon (39,1 proc. w górę), ale zanotował tylko 31,7 minuty na użytkownika, czyli siedmiokrotnie mniej niż przed rokiem.
Z kolei Iplex.pl stracił w skali roku 107 tys. real users, 2,6 mln odsłon i 3,5 minuty na każdego użytkownika - to spadki wynoszące, odpowiednio, 47, 59,6 i 22,6 proc.
>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w maju 2013 roku
Pięć czołowych serwisów łącznie zanotowało w maju br. 6,62 mln real users i 129,3 mln odsłon, czyli o 47,2 i 16,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Serwisy VoD rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) - raport WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||||
serwis | maj 2013 | maj 2012 | ||||
real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | real users | odsłony ogółem | czas na RU [godz:min:s] | |
vod.pl | 3 318 842 | 30 337 108 | 01:21:00 | 2 382 874 | 20 329 928 | 01:11:33 |
tvnplayer.pl | 1 493 882 | 60 642 574 | 09:35:43 | 1 247 408 | 76 435 721 | 13:00:10 |
ipla.tv | 1 140 841 | 29 256 941 | 03:35:35 | 350 902 | 4 738 252 | 00:11:32 |
tvp.pl - vod | 546 816 | 7 279 917 | 00:31:44 | 287 461 | 5 234 202 | 03:42:31 |
iplex.pl | 120 593 | 1 787 527 | 00:12:20 | 227 481 | 4 424 964 | 00:15:55 |
Dołącz do dyskusji: Serwisy VoD zyskują - najmocniej VoD.pl, Ipla.tv i TVP.pl