Roku przekroczyło poziom 70 mln użytkowników. W ub.r. strata i przecena na gieldzie
Liczba aktywnych kont użytkowników systemu obsługującego urządzenia Roku, służące do korzystania z różnych platform streamingowych, przekroczyła 70 mln. Przed rokiem było ich ponad 10 mln mniej. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. firma miała 261 mln dolarów straty netto, przez 12 miesięcy jej akcje staniały o 77 proc.
Na koniec 2021 roku w systemie operacyjnym Roku było 60,1 mln aktywnych kont, rok wcześniej - 51,2 mln, na koniec 2019 roku - 36,9 mln, a na koniec 2018 roku - 27,1 mln.
Według wstępnych danych w ub.r. użytkownicy Roku OS oglądali treści łącznie przez 87,4 mld godzin (z czego 23,9 mld w czwartym kwartale), co daje wzrost o 19 proc. Roku podkreśla, że w tej statystyce jest liderem wśród branży streamingowej w USA, Kanadzie i Meksyku.
- Konsumenci przechodzą do streamingu telewizyjnego. Jesteśmy podekscytowani, że coraz więcej ludzi zaczyna tę podróż z nami - stwierdził w komunikacie prasowym Anthony Wood, założyciel i szef Roku. Podkreślił, że firma pozostaje skupiona na dostarczaniu „dostępnych cenowo i łatwych w użyciu produktów i systemu operacyjnego, dzięki któremu straeming jest dostępny dla wszystkich”.
Roku - nie tylko przystawki, także telewizory
Od lat Roku oferuje przystawki do telewizorów (wraz z pilotami, a w niektórych zestawach także głośnikami) pozwalające w ramach jednego systemu operacyjnego korzystać z różnych usług streamingowych, m.in. Netflix, BBC iPlayer, Apple TV, Spotify, Pluto TV, Paramount+, discovery+ czy Hulu. W brytyjskiej wersji serwisu Roku zestawy kosztują od 29,99 funtów (obecnie, w ramach promocji, o 10 funtów mniej) do 129,99 funtów.
Kilka dni temu firma zapowiedziała swoje pierwsze telewizory - modele Roku Select i Roku Plus Series w USA trafią do sprzedaży wiosną br.
W ramach Roku OS można też oglądać The Roku Channel, w którym dostępne są autorskie produkcje oraz treści z platform Paramount+, discovery+, od wytwórni Lionsgate i nadawcy telewizyjnego AMC. W ub.r. pojawił się tam pierwszy film wyprodukowany przez Roku - „Weird: The Al Yankovic Story”.
Roku ze stratą wskutek kosztów produkcji i promocji
W pierwszych trzech kwartałach ub.r. przychody Roku poszły w górę rok do roku z 1,9 do 2,26 mld dolarów. Wpływy z usług wykupywanych przez użytkowników Roku OS zwiększyły się z 1,58 do 1,99 mld dolarów, natomiast przychody ze sprzedaży nowych urządzeń zmalały z 317,9 do 269 mln dolarów.
Koszty uzyskania przychodów zwiększyły się z 870,3 mln do 1,18 mld dolarów, natomiast znacznie mocniej wzrosty koszty operacyjne - z 815,2 mln do 1,36 mld dolarów, z czego wydatki na sprzedaż i marketing - z 292,2 do 540,9 mln dolarów, a na badania i rozwój - z 335,2 do 568,2 mln dolarów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Przełożyło się to na spadek wyniku operacyjnego z 213,7 mln dolarów zysku do 281 mln dolarów straty i wyniku netto z 218,7 mln dolarów zysku do 260,8 mln dolarów straty.
W samym trzecim kwartale ub.r. przy wzroście przychodów z 679,9 do 761,4 mln dolarów wynik netto firmy poszedł w dół z 68,9 mln dolarów zysku do 122,2 mln dolarów straty.
Roku od jesieni 2021 roku zanotował ogromny spadek kursu akcji, przy czym w przeciwieństwie do niektórych koncernów cyfrowych w ostatnich tygodniach nie nastąpiła stabilizacja ani niewielkie odbicie w górę.
W zeszły piątek na koniec sesji za akcję Roku płacono 43,60 dolarów, o 77,5 proc. mniej niż rok wcześniej. Poprzednio poniżej 50 dolarów kurs spółki był na początku 2019 roku, natomiast w 2021 roku dwukrotnie wspiął się powyżej 450 dolarów.
Dołącz do dyskusji: Roku przekroczyło poziom 70 mln użytkowników. W ub.r. strata i przecena na gieldzie