Rodzice wiedzą, że e-reklamy mogą zagrażać dzieciom, ale nie chcą płacić za blokowanie
Większość rodziców najmłodszych internautów zdaje sobie sprawę z tego, że ich pociechy mogą spotkać się w sieci z nieodpowiednim dla nich przekazem reklamowym. Nie godzą się jednak na ponoszenie dodatkowych opłat za komercyjny dostęp do serwisów, które pozwoliłyby znacznie ograniczyć ekspozycję na przekazy reklamowe, w tym również te, z którymi ich dzieci nie powinny mieć kontaktu - wynika z badania Pentagon Research.
35,3 proc. badanych rodziców zdecydowanie zgodziło się ze stwierdzeniem, że dzieci w internecie mogą natknąć się na reklamy produktów, z którymi nie powinny mieć kontaktu. Kolejno 32,9 proc. raczej zgodziło się z tym stwierdzeniem.
Z drugiej strony, rodzice uważają za najatrakcyjniejsze finansowanie treści i usług internetowych, z których korzystają ich dzieci, z funduszy pochodzących z reklamy.
Tylko co dwudziesty pytany rodzic zdecydowanie byłby w stanie ponosić dodatkowe opłaty za usługi i treści, z których korzysta ich dziecko, w zamian za zmniejszenie jego ekspozycji na obecne w sieci przekazy reklamowe. 16,1 proc. raczej zgodziłoby się na takie rozwiązanie.
Badanie zostało przeprowadzone przez Pentagon Research w czerwcu 2014 r.
Dołącz do dyskusji: Rodzice wiedzą, że e-reklamy mogą zagrażać dzieciom, ale nie chcą płacić za blokowanie