Rekordowo niska sprzedaż „Wprost”. „Do Rzeczy” z największym wzrostem
W kwietniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mogły „Do Rzeczy” i „Polityka”, a na przeciwnym biegunie znalazły się „Wprost” i „Newsweek Polska”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2016 roku wyniosła 134 370 egz. Było to o 2,24 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 8,91 proc. do 129 298 egz., mimo wzrostu ceny z 5,90 do 6,90 zł.
Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. zmalała względem kwietnia ub.r. o 4,18 proc. i wyniosła ona 108 679 egz. Również w przypadku tego tygodnika cena wzrosła do 6,90 zł.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 71 736 egz., po wzroście o 1,34 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 20,24 proc. do 58 805 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w kwietniu br. wyniósł 24 079 egz., czyli mniej o 34,71 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu zajął miejsce siódme.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 192 276 | 134 370 | 134 370 | 207 841 | 137 452 | 137 452 | -2,24% |
Polityka | 183 980 | 129 298 | 129 298 | 178 802 | 118 738 | 118 721 | 8,91% |
Newsweek Polska | 176 705 | 108 781 | 108 679 | 174 462 | 113 494 | 113 424 | -4,18% |
W Sieci | 147 697 | 71 736 | 71 736 | 149 983 | 70 789 | 70 789 | 1,34% |
Tygodnik Do Rzeczy | 115 483 | 67 730 | 58 805 | 121 548 | 57 833 | 48 908 | 20,24% |
Gazeta Polska | 99 720 | 37 584 | 37 321 | 104 163 | 38 942 | 38 572 | -3,24% |
Wprost | 93 250 | 92 621 | 24 079 | 113 493 | 105 453 | 36 882 | -34,71% |
Tygodnik Powszechny | 40 250 | 21 296 | 21 266 | 40 000 | 21 384 | 20 734 | 2,57% |
Przegląd | 51 000 | 17 465 | 17 465 | 51 000 | 17 547 | 17 547 | -0,47% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 455 805 | 277 484 | 277 484 | 466 763 | 284 968 | 284 968 | -2,63% |
W kwietniu br. w porównaniu do marca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogła „Polityka”, której wynik zwiększył się tutaj o 7,47 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 8,43 proc., odnotował „Newsweek Polska”.
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | kwiecień | marzec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 192 276 | 134 370 | 134 370 | 192 299 | 135 410 | 135 410 | -0,77% |
Polityka | 183 980 | 129 298 | 129 298 | 168 284 | 120 485 | 120 312 | 7,47% |
Newsweek Polska | 176 705 | 108 781 | 108 679 | 188 434 | 118 784 | 118 682 | -8,43% |
W Sieci | 147 697 | 71 736 | 71 736 | 147 810 | 72 015 | 72 015 | -0,39% |
Tygodnik Do Rzeczy | 115 483 | 67 730 | 58 805 | 114 145 | 65 179 | 56 254 | 4,53% |
Gazeta Polska | 99 720 | 37 584 | 37 321 | 99 606 | 37 676 | 37 355 | -0,09% |
Wprost | 93 250 | 92 621 | 24 079 | 94 579 | 94 155 | 25 613 | -5,99% |
Tygodnik Powszechny | 40 250 | 21 296 | 21 266 | 41 105 | 22 053 | 21 879 | -2,80% |
Przegląd | 51 000 | 17 465 | 17 465 | 51 000 | 16 265 | 16 265 | 7,38% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 455 805 | 277 484 | 277 484 | 457 867 | 284 381 | 284 381 | -2,43% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Rekordowo niska sprzedaż „Wprost”. „Do Rzeczy” z największym wzrostem