SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca "Do Rzeczy" zmienia nazwę przed wejściem na giełdę

W związku z planowanym debiutem na rynku NewConnect, spółka Orle Pióro, wydawca konserwatywnego tygodnika “Do Rzeczy” zmieniła nazwę. Teraz nazywa się Do Rzeczy SA. Spółka należy do grupy PMPG Polskie Media. 

materiały prasowe materiały prasowe

Zmiana nazwy ma uspójnić komunikację, ponieważ “Orle Pióro” nie kojarzyła się z marką “Do Rzeczy”, a także wzmocnić jej rozpoznawalność. - podaje wydawca w komunikacie. Ujednolicona identyfikacja marki ma pozwolić na skuteczniejsze zarządzanie jej rozwojem, a także na ekspansję na nowe obszary działalności, w tym cyfrowe treści multimedialne i platformę e-commerce.

Czytaj więcej: "Do Rzeczy" szykuje się na giełdę. Pomoże in szef państwowego banku za rządów PiS

Wydawca “Do Rzeczy” chce wejść na giełdę 

“Decyzja ta wynika z potrzeby ujednolicenia wizerunku spółki z jej flagową marką, jaką jest Do Rzeczy, a także wzmocnienia jej rozpoznawalności na rynku medialnym. Marka ta od ponad dekady cieszy się wysoką renomą i lojalnością odbiorców w przestrzeni publicznej, a jej pozycja w segmencie konserwatywno-liberalnych mediów została ugruntowana dzięki konsekwentnemu dostarczaniu rzetelnych i opiniotwórczych treści" – podaje komunikat. 

“Zmiana nazwy wpisuje się również w przygotowania spółki do planowanego debiutu na rynku NewConnect, który otworzy nowe możliwości rozwoju oraz wzmocni transparentność i wiarygodność spółki w oczach inwestorów. Ujednolicona identyfikacja marki pozwoli na skuteczniejsze zarządzanie jej rozwojem, a także na ekspansję na nowe obszary działalności, w tym cyfrowe treści multimedialne i platformę e-commerce” – informuje wydawca. 

Czytaj więcej: Tygodniki opinii z jednym wyjątkiem tracą czytelników. „Gazeta Polska” wyżej od “Sieci”

W trzecim kwartale 2024 r. grupa PMPG Polskie Media wypracowała 7,64 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 11,66 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 34,5 proc. Firma nie ujawnia, ile wynoszą jej wpływy ze sprzedaży tygodnika „Do Rzeczy” i miesięcznika „Historia Do Rzeczy” oraz z dystrybucji cyfrowej „Wprost”, a ile z reklam.

Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w drugim kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” zwiększyła się rok do roku o 5,82 proc. do 28 714 egz.

Marka “Do Rzeczy” jest obecna na rynku od ponad 12 lat. Powstanie tygodnika w 2013 roku było wynikiem decyzji grupy dziennikarzy, którzy opuścili redakcję „Uważam Rze” i postanowili stworzyć nowe medium. Wśród założycieli byli m.in. Paweł Lisicki, Piotr Gabryel, Cezary Gmyz, Piotr Gociek, Jacek Przybylski i Mariusz Staniszewski. Już pod koniec 2012 roku spółka pozyskała strategicznego inwestora – PMPG Polskie Media S.A. oraz przedsiębiorcę Michała M. Lisieckiego.  

Dołącz do dyskusji: Wydawca "Do Rzeczy" zmienia nazwę przed wejściem na giełdę

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lol
Ostatni skok na kasę od frajerów.
1 0
odpowiedź
User
Andżela
Jestem przerażona tym że teraz co druga 18-latka się puszcza na 𝗭𝗡𝗔𝗠𝗖𝗜𝗘.𝗣𝗟 ! Co na to rodzice ?
0 0
odpowiedź
User
Alojzy
Bój to nasz ostatni!
1 0
odpowiedź