Reklamy w dziennikach: tylko „DGP”, „Głos Wielkopolski” i „Dziennik Polski” na plusie, mocno w dół „Rzeczpospolita” i „Super Express” (TOP10)
W pierwszej połowie br. trzy z dziesięciu dzienników o najwyższych wpływach z reklam miały przychody większe niż rok wcześniej. Były to „Dziennik Gazeta Prawna”, „Głos Wielkopolski” i „Dziennik Polski”.
Od stycznia do czerwca br. wydatki na reklamy w dziennikach wyniosły 653,3 mln zł. To 12,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl opracowanej na podstawie raportu Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Dziennikiem, w którym reklamodawcy wciąż inwestują najwięcej, jest „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł utrzymuje pozycję lidera, mimo że jego wpływy z reklam były w skali roku mniejsze o 13,8 proc. i wyniosły 147,8 mln zł.
Drugie miejsce na reklamowym podium gazet codziennych zajmuje „Fakt” (RASP) z przychodami w kwocie 67,9 mln zł, niższymi rok do roku o 4,8 proc. Trzecią lokatę zajmuje z kolei „Rzeczpospolita”(Gremi Media). Ten dziennik zarobił na reklamach 19,8 proc. mniej niż przed rokiem - 52,5 mln zł. W maju br. „Rzeczpospolita” wyprzedziła pod względem sprzedaży „Dziennik Gazetę Prawną”.
W czołówce 10 największych pod względem przychodów reklamowych dzienników tylko trzy miały, w porównaniu z I połową ub.r. wpływy z reklam wyższe.
11,2 proc. więcej w tym roku zarobił „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 28,3 mln zł. O 6,9 proc. więcej wydali na reklamy marketerzy w „Głosie Wielkopolskim” (Polska Press) - 21,7 mln zł. Z kolei „Dziennik Polski” (Polska Press) zarobił 19,5 proc. więcej niż rok temu - 14,9 mln zł.
Pozostałe dzienniki Polska Press miały niższe wpływy z reklam. „Dziennik Zachodni” zarobił 1,2 proc.mniej (24,5 mln zł), „Dziennik Bałtycki” - 11 proc. mniej (20,4 mln zł), „Dziennik Łódzki” - 8,8 proc. mniej – 15,6 mln zł.
O 18,5 proc. spadły też zarobki reklamowe „Super Expressu” - z 58,5 do 47,7 mln zł.
Wpływy reklamowe dzienników (TOP 10) |
|||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-VI 2016 |
I-VI 2017 |
zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA |
171 468 901 zł |
147 822 888 zł |
-13,8 |
FAKT |
71 371 759 zł |
67 918 229 zł |
-4,8 |
RZECZPOSPOLITA |
65 434 781 zł |
52 452 914 zł |
-19,8 |
SUPER EXPRESS |
58 523 707 zł |
47 703 427 zł |
-18,5 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA |
25 437 945 zł |
28 297 453 zł |
11,2 |
DZIENNIK ZACHODNI |
24 757 857 zł |
24 472 954 zł |
-1,2 |
GŁOS WIELKOPOLSKI |
20 258 619 zł |
21 651 437 zł |
6,9 |
DZIENNIK BAŁTYCKI |
22 900 882 zł |
20 375 117 zł |
-11 |
DZIENNIK ŁÓDZKI |
17 148 545 zł |
15 642 087 zł |
-8,8 |
DZIENNIK POLSKI |
12 496 659 zł |
14 937 262 zł |
19,5 |
Razem |
748 589 712 zł |
653 341 055 zł |
-12,7 |
Dołącz do dyskusji: Reklamy w dziennikach: tylko „DGP”, „Głos Wielkopolski” i „Dziennik Polski” na plusie, mocno w dół „Rzeczpospolita” i „Super Express” (TOP10)