„Twój Styl” przed „Vivą” liderem reklamowym magazynów, „Pani” i „Życie na gorąco” najmocniej w górę (TOP10)
Wydatki na reklamę w magazynach w I połowie br. wzrosły w skali roku o 3,1 proc. Kilkukrotnie większą dynamikę miały w tym okresie „Viva”, „Pani” i „Życie na gorąco”. Mniej zarobiły natomiast „Wprost”, „Party” i „Claudia”.
W okresie od stycznia do czerwca br. przychody reklamowe magazynów wyniosły nieco ponad 2,02 mld zł. Było to 3,1 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Tytułem, który niezmiennie już zarabia na reklamach najwięcej jest „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Magazyn w skali roku zwiększył przychody o 1,2 proc., do 136,2 mln zł.
Drugie miejsce na podium zajmuje „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w wysokości 105,8 mln zł, wyższymi rok do roku o 17,8 proc. Trzecią lokatę utrzymuje z kolei „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który zarobił w tym roku 82,3 mln zł, czyli 0,5 proc. mniej niż rok temu.
Dwa spośród dziesięciu magazynów o największych wpływach z reklam miały największą dynamikę przychodów. Miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer) zwiększył je o 20,2 proc. (do 58,9 mln zł). Z kolei tygodnik „Życie na gorąco” (Wydawnictwo Bauer) zarobił 22,1 proc. więcej (42,3 mln zł).
O 4,1 proc. wzrosły wpływy z reklam „Newsweek Polska” (RASP) - do 55 mln zł, a o 1,3 proc. - miesięcznika „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer) - do 40,4 mln zł.
W omawianym okresie reklamodawcy ograniczyli wydatki w takich czasopismach, jak „Wprost” (PMPG Polskie Media), „Party” (Edipresse Polska) i „Claudia” (Burda International Polska). „Wprost” zarobił 5,5 proc. mniej niż przed rokiem (56,4 mln zł), „Party” - 4,8 proc. mniej (54,6 mln zł), a „Claudia” - 5,2 proc. mniej (40,1 mln zł).
Wpływy reklamowe magazynów (TOP 10) | |||
(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VI 2016 | I-VI 2017 | zmiana proc. |
TWÓJ STYL | 134 600 597 zł | 136 208 391 zł | 1,2 |
VIVA | 89 808 861 zł | 105 814 608 zł | 17,8 |
TELE TYDZIEŃ | 82 647 059 zł | 82 260 210 zł | -0,5 |
PANI | 48 999 827 zł | 58 894 087 zł | 20,2 |
WPROST | 59 718 933 zł | 56 411 650 zł | -5,5 |
NEWSWEEK POLSKA | 52 808 665 zł | 54 995 535 zł | 4,1 |
PARTY | 57 317 267 zł | 54 582 199 zł | -4,8 |
ŻYCIE NA GORĄCO | 34 665 091 zł | 42 320 765 zł | 22,1 |
ŚWIAT KOBIETY | 39 861 136 zł | 40 394 975 zł | 1,3 |
CLAUDIA | 42 340 560 zł | 40 120 512 zł | -5,2 |
Razem | 1 963 538 591 zł | 2 024 143 162 zł | 3,1 |
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” przed „Vivą” liderem reklamowym magazynów, „Pani” i „Życie na gorąco” najmocniej w górę (TOP10)
www.tyn.ee/bidsp
Póki co mało znany i łatwo coś wygrać za bezcen ;)
===========================================================
Ja wylicytowałem nowego lapka za 190zł
www.tyn.ee/bidsp
Póki co mało znany i łatwo coś wygrać za bezcen ;)
===================================
Ja wylicytowałem nowego lapka za 190zł