SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: KFC, Pepsi, Toyota, Żywiec, Olej Kujawski (wideo)

W tym tygodniu do zestawienia najciekawszych reklam wytypowaliśmy cztery produkcje polskie i jedną zagraniczną. Są to reklamy Oleju Kujawskiego i Żywca, akcje reklamowe KFC i Pepsi oraz globalny spot Toyoty.

Żywiec: „Krakowska parafraza”

Ciekawy pomysł na promocję marki, idealnie dopasowany do specyfiki regionu, w którym akcja jest realizowana. Szkoda tylko, że działania prowadzone są lokalnie.

W województwie małopolskim trwa kampania reklamowa piwa Żywiec, której bohaterami jest para postaci z jego etykiet.

W reklamach para w tradycyjnych strojach krakowskich, obecna na etykietach piwa Żywiec, prowadzi zabawne dialogi nawiązując do krakowskich symboli. Hasło przewodnie akcji to: „Krakowska parafraza”.

Kampania obejmuje outdoor ((billobardy, citilighty, frontlighty, siatki i bankomaty) oraz punkty sprzedaży (materiały POS i specjalne opakowania Żywca) w Krakowie i innych miejscowościach w Małopolsce, a także internet (m.in. aktywności w social media).

Agencje: Just (kreacja, produkcja), Gong (internet), Roots PR (public relations).


Toyota: „Fuelled by the Future”

Brawo za trafnie przeprowadzoną akcję real time marketingową, rozpoczętą w dniu, do którego przenieśli się bohaterowie słynnego filmu „Powrót do przyszłości”. W kampanii dopracowano każdy szczegół, a marka dzięki temu może skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji.

W nowym spocie Toyoty, Christopher Lloyd i Michael J. Fox ponownie wcielają się w swoje role z filmu „Powrót do przyszłości”, by zareklamować Toyotę Mirai - pierwszy seryjny samochód napędzany wodorem. Trwający prawie 5 minut spot został przygotowany na fali ponownego zainteresowania filmem „Powrót do przyszłości”, w którym niebagatelną rolę odegrała data 21 października 2015 r.

Reklama opowiada historię zrealizowaną w konwencji słynnego filmu science-fiction w reżyserii Roberta Zemeckisa. Na ekranie pojawiają się ponownie aktorzy odtwarzający wówczas główne role doktora Emmetta Browna i nastolatka Marty’ego McFlya - Christopher Lloyd oraz Michael J. Fox.

W spocie zamiast legendarnego DeLoreana, który zabrał McFlya w przyszłość pojawia się inny pojazd - Toyota Mirai, pierwszy seryjnie produkowany samochód napędzany wodorem. W ten sposób reklama nawiązuje do fabuły filmu, w którym przepowiedziano zastosowanie zupełnie nowego rodzaju paliwa.

 

Spot zatytułowany „Fuelled by the Future” w nostalgiczny i zabawny sposób przywołuje wspomnienie jednego z kultowych tytułów lat 80. łącząc go z najnowszą technologią motoryzacyjną.

Agencja: Droga5


Olej Kujawski: ludowy rejs przez pole rzepakowe

W tym przypadku na uznanie zasługuje konsekwencja w budowaniu wizerunku marki. Reklama z elementami ludowymi wciąż jest jedną z niewielu na rynku, o ile nie jedyną, a przez to skutecznie wyróżnia Olej Kujawski.

Nowy spot Oleju Kujawskiego pokazuje bohaterów ubranych w tradycyjne stroje ludowe: kobiety siedzą w gondolach niesionych przez mężczyzn, „płynąc w ten sposób” przez pole rzepakowe i doglądając uprawy, z której produkowany jest Olej Kujawski. Jednocześnie śpiewają piosenkę ludową podkreślającą, że promowany produkt powstaje z wysokiej jakości naturalnych składników.

W poprzedniej kampanii, prowadzonej na początku br., Olej Kujawski był promowany jako „naturalne źródło Omega-3”.

 

Nowa akcja reklamowa jest prowadzona przede wszystkim w telewizji.

Agencje: PZL (kreacja), Iwo Zaniewski (reżyseria), Papaya Films (produkcja), Lunapark (postprodukcja), Post Meridian (udźwiękowienie), Starcom (media).


KFC: teleturniej „Snap & Bite” na Snapchacie

Gratulacje za innowacyjne podejście do komunikcji i wykorzystanie do promocji brandu najbardziej aktualnych trendów - zyskującej popularność głównie wśród młodych użytkowników aplikacji Snapchat.

Marka KFC, należąca do AmRest Polska, jest promowana w pierwszym polskim teleturnieju na Snapchacie - „Snap & Bite”. Rozgrywka odbywa się „na żywo”, uczestnicy odpowiadają na pytania i walczą o nagrody w czasie rzeczywistym. Tematem quizu są cztery kraje: Brazylia, Chiny, Indie i USA. Wybór nie jest przypadkowy. Są to miejsca pochodzenia sosów do nowego produktu w KFC - bitesów (promowanych w osobnych reklamach). Pytania wykraczają poza formę klasycznego teleturnieju, w zabawny sposób prezentują pulę ciekawostek na temat dalekich kultur. W rolę prowadzącego wciela się Jan Frączek, współtwórca internetowego show „Na pełnej”.

 

Teleturniej Snap & Bite można oglądać co środę od godziny 17 w MyStory na profilu snapchatowym KFC: kfcpolska.

Agencja: McCann Worldgroup.


Pepsi: „Legendarna edycja”

Ciekawa koncepcja komunikacji grającej na sentymentach, dla niektórych odbiorców będąca sentymentalną podróżą do czasów dzieciństwa. Reklama przywołuje dobre emocje.

PepsiCo Poland wprowadza na sklepowe półki limitowaną edycję napojów Pepsi nawiązującą do lat 80. Towarzyszyć temu będzie akcja pod hasłem „Legendarna edycja Pepsi” oraz kampania reklamowa.

2 listopada br. startuje akcja promocyjna pod hasłem „Legendarna Edycja Pepsi”. W jej ramach, każdy, kto chce zyskać ponadczasowy wygląd, ma szansę wymienić zakrętki na koszulkę z logo Pepsi w stylu vintage. Można też wygrać półlitrową butelkę Pepsi.

Aby wziąć udział w zabawie, wystarczy zbierać zakrętki z promocyjnych butelek napojów Pepsi, Pepsi Max, Pepsi Twist, Mirinda Orange, 7UP oraz Mountain Dew i wymieniać je na nagrody w punktach Kolporter w całej Polsce. Akcja potrwa do końca grudnia br.

Pojawienie się w sklepach puszek z lat 80. i promocja „Legendarna Edycja Pepsi” będą wspierane kompleksową kampanią marketingową.

Agencje: BBDO (spot), OMD Media Direction (media), Digital One (internet), Questia (public relations).

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: KFC, Pepsi, Toyota, Żywiec, Olej Kujawski (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl