SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Carlsberg, „#NieZabieram”, Persil, Ursus (wideo)

W naszym cotygodniowym zestawieniu najlepszych reklam ostatnich dni znalazły się dwie akcje zagraniczne i dwie polskie, w tym kampania społeczna. Są to akcja Carlsberga i reklama Persila oraz polskie reklamy Ursusa i działania promująca dawstwo narządów „Zdecydowałem! #NieZabieram”.

Carlsberg - czekoladowy bar
Agencje: Fold7, OMD (media), Marketing Store (social media)

Świetny i niestandardowy event godny naśladowania. Rewelacyjna akcja, która zapewne zwróciła uwagę niejednej osoby, która piwoszem nie jest. Spora szansa na poszerzenie targetu, zwłaszcza wśród miłośników czekolady.

Firma Carlsberg postawiła w londyńskiej dzielnicy Shoreditch bar piwny w całości wykonany z czekolady. Serwowała w nim piwo przez pół dnia.

Bar miał pięć metrów szerokości, trzy metry wysokości i dwa metry głębokości. Wszystko, poza nalewakiem piwa, zrobione było z czekolady. Nawet stołki barowe, telewizor czy kufle z logo Carlsberga. Na jego budowę zużyto około pół tony czekolady.

Impreza związana była ze zbliżającymi się świętami wielkanocnymi - odbyła się cztery dni przed nimi, trwała od południa do godz. 17.

 

Pomysłodawcami tego eventu były agencja Fold7 i Carlsberg. Konstrukcję baru wykonały firmy BlackJack Promotion i Talon Outdoor, przy design'ie pomógł Prudence Staite (prace trwały trzy miesiące).


Ursus - „#PolskaMoc”
Agencje:  Dem Interactive, Watchout Productions i Cookies Media.

Ursus, marka przez wielu kojarzona z PRL-em, zapyziałą wsią naprawdę pokazała klasę. W niczym nie odstępuje reklamom luksusowych samochodów.

 

Pod hasłem „#PolskaMoc” ruszyła wizerunkowa kampania reklamowa ciągników Ursus, mająca podkreślać długoletnią historię, doświadczenie i innowacyjność marki Ursus. Spot odnosi się zarówno do bogatej tradycji marki w Polsce, jak też jej niedawnego wejścia na niektóre rynki w Afryce.

Klip jest emitowany w kilku wersjach w telewizji (m.in. w TVP Info i stacjach regionalnych) oraz w internecie (m.in. w serwisach VoD), początkowo nadawano go w odsłonie teaserowej. Był też ostatnio pokazywany na Międzynarodowych Targach Techniki Rolniczej w Polsce, gdzie firma Ursus zaprezentowała nowy model ciągnika  C 3150 V Power - Vigus.

Kreacją kampanii zajęła się agencja Dem Interactive. Spot nakręcił Piotr Uznański, wyreżyserował Dobromił Sudak, a produkcją zajęła się agencja WatchoutProductions.


Persil - „Free the kids”
Agencje: MullenLowe London

Ta kampania zasługuje na wyróżnienie, bo podejmuje ważny społeczny problem. Brawo dla Persila, że rozpoczyna debatę o tym, jak ważne dla rozwoju dzieci są zabawy na świeżym powietrzu. I fajnie, że wreszcie reklama  środków piorących nie wali po oczach trudnymi do usunięcia plamami.

 

Unilever rozpoczął kampanię wizerunkową marki środków piorących Persil pod hasłem „Free the kids”. Trwający ponad dwie minuty spot zatytułowany „Free the kids - dirt is good” rozpoczyna się od sceny w amerykańskim więzieniu  w stanie Indiana, gdzie osadzeni dyskutują o tym, jak ważne dla nich jest przebywanie na zewnątrz budynku, na świeżym powietrzu. W filmiku pokazano jak jedni więźniowie grają w koszykówkę, ktoś gra na gitarze, ktoś inny spaceruje. Potem opowiadają, dlaczego przebywanie na świeżym powietrzu jest dla nich tak ważne, i co im daje.

Reklama kończy się pokazaniem pustego placu z huśtawką z opony i hasłem: „Persil. Free the kids - dirt is good”. Kampania prowadzona będzie w internecie i w kinach m.in. w Wielkiej Brytanii, Turcji i w Brazylii. Zaplanowano aktywności na Twitterze.

Reklamy odwołują się do badań zleconych przez markę Persil firmie Edelman Berland, które objęło ponad 12 tys. rodziców dzieci w wieku od 5 do 12 lat w 10 krajach na świecie. Wynika z nich m.in., że jedna trzeci dzieci w Wielkiej Brytanii spędza mniej niż 30 minut dziennie bawiąc się na świeżym powietrzu, a jedno na pięć dzieci w ogóle nie bawi się na zewnątrz. James Hayhurst, global equity director marek Persil i Omo w Unileverze powiedział, że firma była w szoku, gdy okazało się, że dzieci są zadowolone z tego, że tak mało czasu spędzają na powietrzu.

Jednym z celów kampanii pod hasłem „Free the kids” jest rozpoczęcie globalnej dyskusji na temat tego, jak ważne dla edukacji i rozwoju dzieci i młodzieży są zabawy na świeżym powietrzu.


Dawca.pl i Projekt PR - „Zdecydowałem!#NieZabieram”

Być może zdjęcia wykorzystane w tej kampanii są niesmaczne, dla niektórych potworne, bo pokazują wewnętrzne narządy. Ale właśnie to pokazanie ich wprost może być niezwykle skuteczne w tym, by przekonać kolejne osoby do dawstwa.

 

Dawca.pl i Projekt PR zaczęły akcję społeczną promującą transplantację i świadome dawstwa narządów. Działania są prowadzone pod hasłem „Zdecydowałem! #NieZabieram”. - Przed dawstwem powstrzymują nas m.in. wątpliwości związane z brakiem wiedzy dotyczącej transplantacji i towarzyszące temu mity. Dlatego na start akcji nieprzypadkowo wybraliśmy czas Wielkanocy. Warto przy świątecznym stole rozmawiać również o dobrowolnych, personalnych decyzjach dotyczących dawstwa narządów po śmierci i decyzji #niezabieram - opisuje Paweł Klikowicz, koordynator kampanii. - W roku 2015 w Polsce na przeszczep narządu czekało ponad 3 tysiące osób. Tylko połowa z nich otrzymała narząd - zaznacza.

Działania są kontynuacją akcji „#OddajSerce” w niestandardowy sposób promującej transplantację. Obecna kampania będzie realizowana w prasie, radiu oraz internecie.

Akcję przygotowały i realizują organizacja Dawca.pl i agencja Projekt PR. Dawca.pl to inicjatywa grupy studentów z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego i innych gdańskich uczelni mająca na celu uświadamianie polskiego społeczeństwa, podnoszenie poziomu wiedzy na temat procedur przeszczepiania tkanek, komórek i narządów oraz zwiększanie społecznej akceptacji dla tej metody leczenia oraz dobrowolnego dawstwa narządów.

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Carlsberg, „#NieZabieram”, Persil, Ursus (wideo)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rekt
admin WirtualnychMediów to CENZURANT! Usuwa NORMALNE komentarze, te które mu "nie podobają się". Nie ma to jak kompetentny pracownik
Warto zwrócić uwagę na ciekawy wynik oficjalnej sondy TVN "Który program chciałbyś znowu zobaczyć?", czyli który program powinien powrócić ( sonda na www.tvn.pl/ekstra/2.html )
admin WirtualnychMediów to CENZURANT! Usuwa NORMALNE komentarze, te które mu "nie podobają się". Nie ma to jak kompetentny pracownik

0 0
odpowiedź
User
kupkaadminka
admin WirtualnychMediów to CENZURANT! Usuwa NORMALNE komentarze, te które mu "nie podobają się". Nie ma to jak kompetentny pracownik
Warto zwrócić uwagę na ciekawy wynik oficjalnej sondy TVN "Który program chciałbyś znowu zobaczyć?", czyli który program powinien powrócić ( sonda na www.tvn.pl/ekstra/2.html )
admin WirtualnychMediów to CENZURANT! Usuwa NORMALNE komentarze, te które mu "nie podobają się". Nie ma to jak kompetentny pracownik

0 0
odpowiedź
User
j
Po co ja mam jakieś oświadczenie woli podpisywać skoro jeżeli nie zaznaczyłem nigdzie, że jestem przeciwko pobraniu narządów to automatycznie oznacza, że się zgadzam?
0 0
odpowiedź