SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wzruszający spot wielkanocny Otwartych Klatek. "Z troski o nioski"

Według badań Biostatu z grudnia 2024 r. większość Polek i Polaków zdecydowanie sprzeciwia się trzymaniu kur w klatkach – 4 na 5 osób uważa, że nie zapewnia im ona odpwiednich warunków, a ponad 2/3 społeczeństwa chciałoby wprowadzenia w Polsce całkowitego zakazu takiego chowu. Najnowszy spot Otwartych Klatek ma mobilizować do tego, aby przekuć tę empatię w działanie.

Spot otwiera szerokie ujęcie na drewniany domek w leśnej okolicy w porze zmierzchu. Przy oknie siedzi zamyślona dziewczynka i delikatnie głaszcze kota – widać, że jest smutna i coś nie daje jej spokoju. Zauważa to jej dziadek – w kolejnych ujęciach próbuje na różne sposoby poprawić wnuczce humor, widać jednak, że bezskutecznie. W końcu przypomina sobie o rodzinnej pamiątce – starych, ręcznie malowanych pisankach. Postanawia zainteresować nimi dziewczynkę, jednak ta na ich widok zrywa się z miejsca i szybko odchodzi, próbując powstrzymać silne emocje.

Otwarte Klatki walczą o dobrostan kur

To wtedy dziadek zauważa leżące na podłodze materiały, m.in. gazetę z nagłówkiem „Ścisk i stres – tak żyją kury w klatkach” i zanotowane przez dziewczynkę pytanie: „Jak pomóc?”. Nareszcie rozumie, co tak mocno trapi jego wnuczkę, i postanawia przejść do działania – w ruch wchodzą narzędzia, deski i farby, a starszy pan w skupieniu szkicuje coś na kartce. W kolejnym ujęciu uśmiechnięty podjeżdża samochodem pod dom – wnuczka siada z tyłu, a na kanapie obok niej widać m.in. pluszowe kury. Szczęśliwa przytula jedną z nich i patrzy z wdzięcznością w stronę dziadka.

Spot kończy scena, w której wspólnie stoją pod miejscowym sklepem. Obok widać zbudowane przez dziadka drewniane stoisko informacyjne z napisem „Pomóż kurom” – na kredowych tablicach dziewczynka umieściła hasła „Nie kupuj jaj trójek” i „Stop trzymaniu kur w klatkach”.

Spot będzie częścią większej kampanii reklamowej prowadzonej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki w okolicy Wielkanocy. Będzie emitowany zarówno w digitalu, jak i blokach reklamowych telewizji TVN, TVP i Polsat. Działania wspierane też będą przez nośniki outdoorowe w Warszawie.

Zobacz: Jan Błachowicz, Joanna Jędrzejczyk, Damian Janikowski w kampanii o życiu kur w klatkach

 – Większość firm zobowiązała się wycofać tzw. jaja „trójki” do końca tego roku – wielu z nich udało się to zrobić już teraz, a inne transparentnie informują konsumentów o swoich postępach i są na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu – mówi Paweł Rawicki, prezes Stowarzyszenia Otwarte Klatki. 

– Niestety są też firmy, które mimo złożonej obietnicy nie dzielą się żadnymi informacjami o tym, jak im idzie. Są też takie, które obiecały wycofać jaja klatkowe wcześniej niż w tym roku, ale nie dotrzymały słowa. Nie pozwolimy im uniknąć odpowiedzialności i chcemy zmobilizować wszystkie osoby, którym los zwierząt nie jest obojętny, aby także włączyły się w działanie – dodaje.

Scenariusz spotu stworzyły Kasia Grabek z agencji Shootme oraz Weronika Pochylska z Otwartych Klatek. Kasia Grabek była też jednocześnie reżyserką, a operatorem obrazu – Mateusz Dziekoński (The Reel Friends). Scenografią zajęła się Kinga Rączka, a montażu spotu podjął się Konrad Styczeń (Teameditors.pl). Za dźwięk odpowiadał Tadeusz Chłoń, a za kostiumy – Iwona Łęczycka.

Dołącz do dyskusji: Wzruszający spot wielkanocny Otwartych Klatek. "Z troski o nioski"

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dsny
Cziken jest do jedzenia. Proste.
0 1
odpowiedź
User
ZET
Kiedyś ludzie żyli ze zwierzętami, traktowali je z troską, niektóre jedli, bo to naturalne, ale byli blisko. Teraz zwierzęta są dla ludzi kosztem, pozycją w Excelu.
0 0
odpowiedź
User
Justyna
Tutaj przelecisz osiemanstolatkę Z𝗡𝐀𝐌𝗖𝗜𝐄.𝗣𝐋
0 0
odpowiedź