Reklama radiowa ze spadkiem, ale zyskuje w segmencie cyfrowym
W ub.r. przychody z reklam radiowych były mniejsze niż rok wcześniej, na plusie utrzymuje się wciąż segment cyfrowy, choć i tutaj dynamika wzrostu jest coraz słabsza - wynika z danych opublikowanych przez Radio Advertising Bureau.
W 2014 r. globalne przychody z reklamy radiowej wyniosły 17,6 mld dol., co oznacza 1-procentowy spadek w porównaniu z rokiem 2013.
W zestawieniu rok do roku segment spotów radiowych stracił 3 proc. osiągając wartość 13,6 mld dol., segment cyfrowy odnotował wzrost o 9 proc. do 973 mln dol., a reklama poza anteną wzrosła do 1,8 mld dol. - o 16 proc. więcej rok do roku.
Wśród najbardziej aktywnych reklamodawców na rynku radiowym na czele są firmy z branży motoryzacyjnej, które wyprzedzają telekomy i producentów komórkowych, dalej jest segment podmiotów finansowych, służba zdrowia, restauracje i dostawcy telewizji kablowych.
W 2014 r. najwięcej na reklamę radiową wydał koncern AT&T, na drugim miejscu znalazł się Comcast, który wyprzedził T-Mobile i McDonalds. Radio Advertising Bureau w swoim raporcie podkreśla, że choć segment digital w reklamie radiowej jest wciąż na plusie, to dynamika jego wzrostu hamuje. W 2014 r. przychody w tym segmencie stanowiły 5 proc. całości przychodów, podczas gdy w 2013 r. odsetek ten wynosił 5,5 proc.
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa ze spadkiem, ale zyskuje w segmencie cyfrowym