Polskie Radio i Poczta Polska będą wspólnie edukować i promować
W ramach ogłoszonej właśnie współpracy Polskie Radio i Poczta Polska zamierzają promować polskie dziedzictwo kulturowe.
W komunikacie zapowiedziano, że Polskie Radio i Poczta Polska będą współpracować zwłaszcza przy działaniach promocyjnych i edukacyjnych oraz organizacji wspólnych wydarzeń specjalnych.
Poczta Polska w ramach misji publicznej realizuje głównie projekty filatelistyczne, przypomina na znaczkach m.in. najważniejsze wydarzenia z historii naszego kraju, a także zasługi i ociągnięcia wybitnych Polaków. Z kolei Polskie Radio na swoich antenach emituje wiele audycji dotyczących kultury, nauki i oświaty.
Porozumienie zawarto do końca br., z możliwością przedłużenia. W komunikacie podkreślono, że „to jednocześnie wyraz wzajemnego szacunku i podziwu dla dorobku i bogatej historii obu stron”.
🔸 W siedzibie Polskiego Radia podpisano Porozumienie o współpracy między Polskim Radiem a @PocztaPolska ❗️
— Jedynka – Program 1 Polskiego Radia (@RadiowaJedynka) February 20, 2023
➡️ Wzajemna promocja przedsięwzięć wspólnych i indywidualnych realizowanych na rzecz promowania polskiego dziedzictwa kulturowego to główne założenia umowy. pic.twitter.com/1JYUWo7byT
Dla Poczty Polskiej to część realizacji jednego z celów strategii na lata 2021–2023 określonego jako Poczta Partnerska. Operator podpisał porozumienia m.in. z MON, MSZ, Agencją Rezerw Materiałowych, Akademią Marynarki Wojennej, ZUS, Lasami Państwowymi czy AMW Rewita.
Polskie Radio w 2021 roku zanotowało wzrost przychodów o 2,4 proc. do 354,31 mln zł i spadek wyniku netto z 16,12 mln zł zysku do 19,91 mln zł straty. Na koniec 2021 roku zatrudniało na etacie 1 320 osób.
W br. nadawca dostanie z budżetu państwa 187 mln zł jako rekompensatę abonamentową.
Dołącz do dyskusji: Polskie Radio i Poczta Polska będą wspólnie edukować i promować