Polacy kupują w internecie: Facebook nie, prasa tak
Dwie trzecie polskich użytkowników Facebooka nie skorzystało nigdy z e-sklepów działających na tym portalu. Natomiast prawie co drugi internauta czytający gazety jest gotowy płacić za dostęp do nich w sieci.
Z badania Millward Brown SMG/KRC wynika, że ponad połowa Polaków robi w internecie zakupy w serwisach aukcyjnych. 13 proc. osób korzysta z ofert, o których dowiaduje się na portalach społecznościowcych, a 8 proc. odwiedza serwisy zakupów grupowych. W ogóle internetu do celów zakupowych nie używa aż 40 proc. Polaków.
Wśród polskich użytkowników Facebooka prawie dwie trzecie nie skorzystało nigdy z działających na nim e-sklepów. Co najmniej czasami zakupy za pośrednictwem tego portalu robi kilkanaście procent korzystających z niego Polaków.
Ulubioną gazetą jednej czwartej Polaków czytających prasę codzienną jest „Gazeta Wyborcza”. Nieco mniejszą popularnością w tej grupie cieszą się dzienniki lokalne, a zdecydowanie mniejszą - „Fakt”, „Rzeczpospolita” i „Super Express”. Żaden z pozostałych tytułów nie osiągnął poziomu 5 proc. wskazań.
Preferencje z papierowych wydań mają swoje odzwierciedlenie w popularności internetowych serwisów gazet i czasopism. Przy czym warto zauważyć, że czytanie „Dziennika Gazety Prawnej” w sieci deklaruje aż 17 proc. Polaków, podczas jako ulubioną gazetę wskazało ten tytuł ok. 1 proc. czytelników prasy codziennej. Podobnie większą popularnością w sieci w porównaniu z popularnością wśród czytelników gazet cieszy się „Puls Biznesu”.
Wśród czasopism najpopularniejszy w internecie jest „Newsweek Polska”, wyprzedzając „Politykę” i „Wprost”. Przy czym połowa Polaków w ogóle nie czyta prasy w sieci.
Wśród czytelników gazet 46 proc. deklaruje, że kupowałoby dostęp do internetowego wydania swojego ulubionego tytułu, jeśli byłoby to tańsze od ceny jego papierowej wersji. Brak zainteresowania taką możliwością deklaruje natomiast 51 proc. osób czytających prasę codzienną.
Badanie zostało przeprowadzone Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego w czerwcu br. Sondaż metodą wywiadów telefonicznych objął reprezentatywną grupę 600 Polaków w wieku 15-75 lat. Błąd pomiaru wynosi +/- 4,08 proc.
Dołącz do dyskusji: Polacy kupują w internecie: Facebook nie, prasa tak