SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Patio TV zwalnia dziennikarzy i tnie ramówkę

Stacja Patio TV zakończyła współpracę z częścią dziennikarzy i pracowników technicznych. Powodem tej decyzji są cięcia ramówkowe wynikające z braku pieniędzy. Kanał zapewnia jednak, że jego sytuacja finansowa jest stabilna.

W styczniu br. w związku z sezonem powtórkowym Patio TV zdjęła z anteny większość z kilkudziesięciu programów, zastępując je powtórkami i teledyskami. Dlatego sporą część dziennikarzy pod ubiegłego koniec miesiąca wysłano na trzytygodniowe urlopy bezpłatne. - Po powrocie mieliśmy podpisać nowe umowy o dzieło, ale we wtorek okazało się, że ich nie będzie - mówi nam jedna z dziennikarek. Zwalnianych (w sumie ok. 25 dziennikarzy) poinformowali o tym kierownicy działów, którzy wcześniej spotkali się z prezesem Fabryki Mediów, która jest nadawcą Patio TV. Poza dziennikarzami zwolniono też część załogi technicznej (montażystów, dźwiękowców, operatorów).

Aleksandra Zielonka, rzecznik prasowa Patio TV, pytana o zwolnienia, nie chciała się bezpośrednio odnieść do szczegółów sprawy. Wydała jedynie komunikat prasowy w którym napisała: "Patio TV zatrudnia na stałe 10 doświadczonych dziennikarzy i taka liczba utrzymuje się od początku istnienia stacji. Z założenia programy współtworzą także młodzi ludzie (uczniowie szkół średnich i studenci), których pasją jest telewizja, a pracę w Patio TV traktują jako szansę na zdobycie doświadczenia pod okiem profesjonalistów".

Powodem zwolnień - jak relacjonują dziennikarze - jest brak pieniędzy na finansowanie kanału, którego przyczyną jest m.in. fakt, iż od startu Patio TV w październiku 2008 roku na antenie stacji praktycznie nie było reklam. - Przypominam sobie jedynie kampanię gumy Winterfresh, ale to był chyba barter - opowiada nam jeden z dziennikarzy. Aleksandra Zielonka zaprzecza jednak temu. - Kondycja finansowa stacji jest stabilna - informuje w komunikacie. - Patio TV emituje reklamy i cały czas pozyskuje nowych klientów - dodaje. Pytana jednak o to, jacy konkretnie reklamodawcy wykupili reklamy na antenie kanału i ile ich było, odmawia odpowiedzi. Stacja nie jest objęta monitoringiem reklamowym ani przez AGB Nielsen Media Research, ani przez TNS OBOP. - W chwili obecnej negocjowana jest umowa z domem mediowym At Media, który będzie brokerem stacji - dodaje Zielonka.

Obecnie, w sezonie powtórkowym, w ramówce Patio TV emitowane są premierowe odcinki jedynie kilku programów (m.in. "Patio Budzik", "Magazyn Studencki", "Patio Quiz", "O co chodzi?"). Ich liczba w nowej wiosennej ramówce - jak wynika z komunikatu stacji - nie będzie wcale większa. Od marca na antenie pojawi się nowy interaktywny program "Dzieci Sieci", odświeżony magazyn studencki pod zmienionym tytułem "Kto? Co? Dlaczego?", w ramówce kanału pozostaną też takie audycje jak "T-shirt tv", "O co chodzi?" czy "Patio Budzik". Patio TV wiosną zwiększy także ilość muzyki na antenie - pojawią się trzy nowe pasma muzyczne: "Wąsata klasyka" (pop i rock lat 70. i 80.), "Killing me softly" (chillout, cool i smooth jazz) i "Tniemy Bristol" (kwaśne bity).

Patio TV oglądać można za darmo z satelity Hot Bird, dzięki czemu kanał znajduje się w ofercie nadających stamtąd platform cyfrowych. Stacja dostępna jest także w Vectrze, wielu mniejszych sieciach kablowych oraz w telewizji TP. Z danych TNS OBOP wynika, że średni udział w rynku Patio TV w okresie od 1 stycznia br. do 17 lutego br. wynosił 0,01 proc. Taki sam udział stacja miała jesienią ub.r. (w okresie od 8 października do 31 grudnia 2008 roku).

Dołącz do dyskusji: Patio TV zwalnia dziennikarzy i tnie ramówkę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl