Patio TV zwalnia dziennikarzy i tnie ramówkę
Stacja Patio TV zakończyła współpracę z częścią dziennikarzy ipracowników technicznych. Powodem tej decyzji są cięcia ramówkowewynikające z braku pieniędzy. Kanał zapewnia jednak, że jegosytuacja finansowa jest stabilna.
Aleksandra Zielonka, rzecznik prasowa Patio TV, pytana ozwolnienia, nie chciała się bezpośrednio odnieść do szczegółówsprawy. Wydała jedynie komunikat prasowy w którym napisała: "PatioTV zatrudnia na stałe 10 doświadczonych dziennikarzy i taka liczbautrzymuje się od początku istnienia stacji. Z założenia programywspółtworzą także młodzi ludzie (uczniowie szkół średnich istudenci), których pasją jest telewizja, a pracę w Patio TVtraktują jako szansę na zdobycie doświadczenia pod okiemprofesjonalistów".
Powodem zwolnień - jak relacjonują dziennikarze - jest brakpieniędzy na finansowanie kanału, którego przyczyną jest m.in.fakt, iż od startu Patio TV w październiku 2008 roku na anteniestacji praktycznie nie było reklam. - Przypominam sobie jedyniekampanię gumy Winterfresh, ale to był chyba barter - opowiada namjeden z dziennikarzy. Aleksandra Zielonka zaprzecza jednak temu. -Kondycja finansowa stacji jest stabilna - informuje w komunikacie.- Patio TV emituje reklamy i cały czas pozyskuje nowych klientów -dodaje. Pytana jednak o to, jacy konkretnie reklamodawcy wykupilireklamy na antenie kanału i ile ich było, odmawia odpowiedzi.Stacja nie jest objęta monitoringiem reklamowym ani przez AGBNielsen Media Research, ani przez TNS OBOP. - W chwili obecnejnegocjowana jest umowa z domem mediowym At Media, który będziebrokerem stacji - dodaje Zielonka.
Obecnie, w sezonie powtórkowym, w ramówce Patio TV emitowane sąpremierowe odcinki jedynie kilku programów (m.in. "Patio Budzik","Magazyn Studencki", "Patio Quiz", "O co chodzi?"). Ich liczba wnowej wiosennej ramówce - jak wynika z komunikatu stacji - niebędzie wcale większa. Od marca na antenie pojawi się nowyinteraktywny program "Dzieci Sieci", odświeżony magazyn studenckipod zmienionym tytułem "Kto? Co? Dlaczego?", w ramówce kanałupozostaną też takie audycje jak "T-shirt tv", "O co chodzi?" czy"Patio Budzik". Patio TV wiosną zwiększy także ilość muzyki naantenie - pojawią się trzy nowe pasma muzyczne: "Wąsata klasyka"(pop i rock lat 70. i 80.), "Killing me softly" (chillout, cool ismooth jazz) i "Tniemy Bristol" (kwaśne bity).
Patio TV oglądać można za darmo z satelity Hot Bird, dzięki czemukanał znajduje się w ofercie nadających stamtąd platform cyfrowych.Stacja dostępna jest także w Vectrze, wielu mniejszych sieciachkablowych oraz w telewizji TP. Z danych TNS OBOP wynika, że średniudział w rynku Patio TV w okresie od 1 stycznia br. do 17 lutegobr. wynosił 0,01 proc. Taki sam udział stacja miała jesienią ub.r.(w okresie od 8 października do 31 grudnia 2008 roku).
PatioTV
Dołącz do dyskusji: Patio TV zwalnia dziennikarzy i tnie ramówkę