Patio TV zwalnia dziennikarzy i tnie ramówkę
Stacja Patio TV zakończyła współpracę z częścią dziennikarzy i pracowników technicznych. Powodem tej decyzji są cięcia ramówkowe wynikające z braku pieniędzy. Kanał zapewnia jednak, że jego sytuacja finansowa jest stabilna.
W styczniu br. w związku z sezonem powtórkowym Patio TV zdjęła z
anteny większość z kilkudziesięciu programów, zastępując je
powtórkami i teledyskami. Dlatego sporą część dziennikarzy pod
ubiegłego koniec miesiąca wysłano na trzytygodniowe urlopy
bezpłatne. - Po powrocie mieliśmy podpisać nowe umowy o dzieło, ale
we wtorek okazało się, że ich nie będzie - mówi nam jedna z
dziennikarek. Zwalnianych (w sumie ok. 25 dziennikarzy)
poinformowali o tym kierownicy działów, którzy wcześniej spotkali
się z prezesem Fabryki Mediów, która jest nadawcą Patio TV. Poza
dziennikarzami zwolniono też część załogi technicznej (montażystów,
dźwiękowców, operatorów).
Aleksandra Zielonka, rzecznik prasowa Patio TV, pytana o
zwolnienia, nie chciała się bezpośrednio odnieść do szczegółów
sprawy. Wydała jedynie komunikat prasowy w którym napisała: "Patio
TV zatrudnia na stałe 10 doświadczonych dziennikarzy i taka liczba
utrzymuje się od początku istnienia stacji. Z założenia programy
współtworzą także młodzi ludzie (uczniowie szkół średnich i
studenci), których pasją jest telewizja, a pracę w Patio TV
traktują jako szansę na zdobycie doświadczenia pod okiem
profesjonalistów".
Powodem zwolnień - jak relacjonują dziennikarze - jest brak
pieniędzy na finansowanie kanału, którego przyczyną jest m.in.
fakt, iż od startu Patio TV w październiku 2008 roku na antenie
stacji praktycznie nie było reklam. - Przypominam sobie jedynie
kampanię gumy Winterfresh, ale to był chyba barter - opowiada nam
jeden z dziennikarzy. Aleksandra Zielonka zaprzecza jednak temu. -
Kondycja finansowa stacji jest stabilna - informuje w komunikacie.
- Patio TV emituje reklamy i cały czas pozyskuje nowych klientów -
dodaje. Pytana jednak o to, jacy konkretnie reklamodawcy wykupili
reklamy na antenie kanału i ile ich było, odmawia odpowiedzi.
Stacja nie jest objęta monitoringiem reklamowym ani przez AGB
Nielsen Media Research, ani przez TNS OBOP. - W chwili obecnej
negocjowana jest umowa z domem mediowym At Media, który będzie
brokerem stacji - dodaje Zielonka.
Obecnie, w sezonie powtórkowym, w ramówce Patio TV emitowane są
premierowe odcinki jedynie kilku programów (m.in. "Patio Budzik",
"Magazyn Studencki", "Patio Quiz", "O co chodzi?"). Ich liczba w
nowej wiosennej ramówce - jak wynika z komunikatu stacji - nie
będzie wcale większa. Od marca na antenie pojawi się nowy
interaktywny program "Dzieci Sieci", odświeżony magazyn studencki
pod zmienionym tytułem "Kto? Co? Dlaczego?", w ramówce kanału
pozostaną też takie audycje jak "T-shirt tv", "O co chodzi?" czy
"Patio Budzik". Patio TV wiosną zwiększy także ilość muzyki na
antenie - pojawią się trzy nowe pasma muzyczne: "Wąsata klasyka"
(pop i rock lat 70. i 80.), "Killing me softly" (chillout, cool i
smooth jazz) i "Tniemy Bristol" (kwaśne bity).
Patio TV oglądać można za darmo z satelity Hot Bird, dzięki czemu
kanał znajduje się w ofercie nadających stamtąd platform cyfrowych.
Stacja dostępna jest także w Vectrze, wielu mniejszych sieciach
kablowych oraz w telewizji TP. Z danych TNS OBOP wynika, że średni
udział w rynku Patio TV w okresie od 1 stycznia br. do 17 lutego
br. wynosił 0,01 proc. Taki sam udział stacja miała jesienią ub.r.
(w okresie od 8 października do 31 grudnia 2008 roku).
Dołącz do dyskusji: Patio TV zwalnia dziennikarzy i tnie ramówkę